آفتاب

جنبش جهاد اسلامی و کمیته های مقاومت نسبت به توطئه جان کری هشدار دادند

جنبش جهاد اسلامی و کمیته های مقاومت نسبت به توطئه جان کری هشدار دادند

تهران- جنبش جهاد اسلامی وکمیته های مقاومت فلسطین دیروز نسبت به خطرناک بودن طرح ˈجان کریˈ هشدار دادند و خواهان برنامه ملی متحد برای حفظ اصول فلسطینی شدند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال ،ˈمحمد هندیˈ عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی در غزه گفت: این دهمین سفر جان کری به منطقه برای فشار بر فلسطینی ها جهت امضای توافقنامه مرحله ای است که حقوق فلسطینیان را نادیده می گیرد و برای سالهای طولانی ادامه می یابد، مانند توافقنامه اسلو که برای پنج سال بود اما بیست سال طول کشید.

وی افزود رژیم اشغالگر قدس به بهانه مذاکرات وتحت پوشش قرارداد اسلو اقدام به گسترش شهرک سازی، یهودی سازی قدس ،مسجد الاقصی و تقسیم آن، همچنین مصادره بیش از نیمی از سرزمین های فلسطینی در کرانه باختری کرد.

وی گروههای فلسطینی را دعوت به یکپارچگی و مخالفت با تقسیم و اجماع بر استراتژی ملی حفظ اصول فلسطینی کرد.

ˈجان کریˈ دیشب پس از دیدار با ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با ˈمحمود عباسˈ رئیس حکومت خودگردان فلسطین وارد رام الله شد .

سفر جان کری به فلسطین اشغالی در چارچوب تلاش های آمریکا برای دستیابی به توافق دائم میان فلسطینی ها و اسرائیل صورت گرفت.

کمیته های مقاومت فلسطین نسبت به خطرناک بودن طرح جان کری به نام ˈتوافق چارچوبˈ هشدار داده و هدف آن را تسلط بیشتر صهیونیست ها بر سرزمین های فلسطین، کرانه باختری، قدس اشغالی و لغو حق بازگشت پناهندگان فلسطینی و نادیده گرفتن حقوق فلسطین دانستند.

کمیته های مقاومت فلسطینی در بیانیه ای اعلام کردند طرح توافق چارچوب جان کری به شهرک سازی صهیونیست ها مشروعیت می بخشد و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی وامنیت مرزهای رژیم اشغالگر قدس کمک می کند و به اشغالگران صهیونیست اجازه می دهد تسلط بیشتر برسرزمین های فلسطین داشته و در دره های فلسطین شهرک سازی کنند.

کمیته های مقاومت فلسطین خواستار توقف مذاکرات عقیم وبازگشت به گزینه مردم فلسطین یعنی گزینه جهاد و مقاومت به عنوان تنها راه حل رویارویی با صهیونیست ها و بازپس گرفتن حقوق فلسطینیان و آزادی سرزمین های اشغالی فلسطین شدند.

گروههای فلسطینی خواستار پرهیز از پراکندگی آرا، همچنین در پیش گرفتن یک برنامه ملی یکپارچه جهت حفظ اصول و حقوق ثابت مردم فلسطین برای مقابله با توطئه ها علیه مساله فلسطین شدند.

مترجمام** 1453**1515
کد N38428

وبگردی