آفتاب

خشونت ها دربنگلادش 2کشته برجای گذاشت

خشونت ها دربنگلادش 2کشته برجای گذاشت

دهلی نو-ایرنا- درپی تداوم خشونت ها در بنگلادش و درآستانه برگزاری انتخابات عمومی این کشور، دستکم 2 نفر در درگیری بین مخالفان و حامیان دولت کشته شدند.

گزارش پایگاه اطلاع رسانی ˈدی هندوˈ هند روز شنبه به نقل از پلیس بنگلادش حاکی است ،یک راننده و یک بازرگان شب گذشته براثر پرتاب کوکتل مولوتف ازسوی فعالان حزب عمده مخالف ˈملی گراˈ بنگلادش و گروه هم پیمان آن ˈجماعت اسلامیˈ به سوی یک کامیون درحال حمل بار در منطقه شمال غربی ˈحاکم پورˈ واقع در ˈدیناج پورˈ کشته و 3 نفر دیگر مجروح شدند.

به گفته پلیس، صبح امروز شنبه در ˈداکاˈ پایتخت بنگلادش نیز دستکم 3 نفر از جمله یک زن براثر پرتاب کوکتل مولوتف به سوی یک اتوبوس در منطقه ی ˈپاری باغˈ، دچار سوختگی شدید شدند.

همچنین پنج مرکز رای گیری دایرشده در چهار مدرسه در شمال غرب بنگلادش به آتش کشیده شد.این پنج مرکز در نهادهای آموزشی این منطقه قرار بود به عنوان مراکز رای گیری طی برگزاری دهمین انتخابات عمومی بنگلادش درروز یکشنبه مورد استفاده قرار بگیرد.

درگیری های خشونت آمیز در بنگلادش درحالی شدت گرفته است که حزب عمده مخالف ˈ ملی گراˈ بنگلادش که متشکل از 18 حزب ائتلافی مخالف دولت است، از اول ژانویه (11دی) طی فراخوانی دراعتراض به برگزاری انتخابات عمومی این کشور که قرار است روز یکشنبه -پانزدهم دی- برگزار شود، خواستار مسدود کردن راه های ارتباطی درسراسر کشور برای ممانعت از برگزاری این انتخابات شد.

حزب ملی گرا به رهبری ˈخالده ضیاˈ با خودداری از اعلام نامزدهای خود مدعی است انتخابات تحت نظارت دولت ˈشیخ حسینهˈ نخست وزیر بنگلادش با تقلب همراه خواهد بود اما نخست وزیر بنگلادش روز پنجشنبه با متهم کردن ˈخالده ضیاˈ نخست وزیر سابق این کشور به برهم زدن نظم عمومی کشور، هرگونه لغو انتخابات را منتفی دانسته و خواستار شرکت گسترده مردم دراین انتخابات شد.

این درحالی است که خشونت های سیاسی دربنگلادش به همراه برگزاری اعتصاب های سراسری و اقدام مخالفان برای مسدودکردن راههای ارتباطی این کشور ازماه نوامبر (آبان ) تاکنون به کشته شدن حدود 130 نفر منجرشده و اقتصاد کشور را مختل کرده است.

مترجمام**1450**2160**5981
کد N38398

وبگردی