آفتاب

سفیر ایران با رئیس مجلس لبنان و نایب رئیس مجلس اعلای لبنان رایزنی کرد

سفیر ایران با رئیس مجلس لبنان و نایب رئیس مجلس اعلای لبنان رایزنی کرد

غضنفر ركن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان با نبيه بري رئيس مجلس لبنان ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفتگو كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نبيه بري رئيس مجلس لبنان ضمن محكوم كردن عمليات تروريستي روز گذشته در ضاحيه بيروت اظهار داشت: گروه‌هاي تروريستي با انجام عمليات‌هاي انفجاري در مناطق مختلف لبنان و با ترور شخصيت‌هاي سياسي از هر دوجريان 8 و 14 مارس درصدد ايجاد فتنه و جنگ داخلي در لبنان هستند. از اين رو حفظ وحدت و هوشياري در مقابله با اين توطئه دشمنان امري ضروري و مسئوليتي همگاني است.

غضنفر ركن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان نيز با محكوم كردن عمليات‌هاي تروريستي اخير در طرابلس و ضاحيه بيروت و همچنين ترور محمد شطح وزير دارايي سابق لبنان و عمليات تروريستي در برابر سفارت جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: همه اين عمليات‌ها تنها براي رسيدن به يك هدف يعني ايجاد فتنه داخلي صورت گرفته و طرح پشت پرده همه اين اقدامات تروريستي يك طرف يعني رژيم صهيونيستي و ايادي آن مي‌باشد كه توسط گروه‌هاي تكفيري تروريست طرح‌هاي خود را اجرا مي‌كنند.

ملاقات سفير جمهوري اسلامي ايران با نائب رئيس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان
 
غضنفر ركن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان با شيخ عبدالامير قبلان نائب رئيس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و لبنان گفتگو كرد.

 شيخ عبدالامير قبلان در اين ملاقات با اشاره به عمليات تروريستي اخير در ضاحيه بيروت و ضمن محكوم كردن اينگونه اقدامات تروريستي اظهار داشت: كساني كه اقدام به چنين عمليات تروريستي مي‌كنند و خون مردمان بي گناه را مي‌ريزند، هيچ نشانه‌اي از انسانيت نداشته و به هيچ ديني اعتقاد ندارند. آنان نه از دين چيزي مي‌فهمند و نه از انسانيت.

نائب رئيس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان با اشاره به وضعيت نابسامان داخلي لبنان اظهار داشت: لبنان نيازمند تجديد ساختار سياسي خود بوده تا بتواند با قدرت از ورود تروريست‌ها به داخل كشور جلوگيري كند و در راستاي خدمات رساني به مردم گام بردارد.

شيخ عبدالامير قبلان با اشاره به جايگاه ممتاز جمهوري اسلامي ايران در منطقه اظهار داشت: متاسفانه كشورهاي منطقه هيچ توجهي به مسئله فلسطين نداشته و ملت مظلوم فلسطين را در مقابل رژيم صهيونيستي تنها گذاشته‌اند در حالي كه جمهوري اسلامي ايران از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي همواره از حقوق ملت مظلوم فلسطين حمايت كرده است.

وي افزود ما همواره بر ايستادگي خود در كنار جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرده و بدان افتخار مي‌كنيم.

سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان نيز در اين ملاقات ضمن تشريح آخرين وضعيت تحولات منطقه بر ضروروت هوشياري در مقابله با توطئه‌هاي تفرقه افكنانه دشمنان تأكيد ورزيد و اظهار داشت: تمامي عمليات‌هاي تروريستي چند ماه گذشته در لبنان در راستاي منافع رژيم صهيونيستي و به منظور ايجاد تفرقه در لبنان شكل گرفته و از منشاء واحدي سرچشمه مي‌گيرد.

ركن‌آبادي حفظ وحدت و انسجام ملت لبنان در مقابله با اين توطئه دشمنان را امري ضروري دانست و اظهار داشت: بدون شك حفظ انسجام داخلي، دشمنان را در رسيدن به اهداف شوم خود نااميد خواهد ساخت.

کد N38297

وبگردی