آفتاب

نمی گذاریم عراق سوریه شود

نمی گذاریم عراق سوریه شود

حمایت گسترده ای که ارتش عراق در عملیات نظامی خود در صحرای غربی برای پاکسازی تروریستها به دست آورده، نشانه قاطعی است بر عمق ارتباط قوی ارتش و ملت.

دکتر علی خلف*

حمایت گسترده ای که ارتش عراق در عملیات نظامی خود در صحرای غربی کشور برای پاکسازی چهره ها و رموز تروریستی به دست آورده، نشانه قاطعی است بر عمق ارتباط قوی میان ارتش با ملت عراق که هیچ کس و جریانی توانایی گسست آن را ندارد.

این ارتباط نزدیک و عمیق سندی محکم و قابل اتکا برای نیروهای امنیتی محسوب می شود تا به پشتوانه آن بتوانند با تروریست ها و همه مدعیان فتنه و کسانی که می خواهند درهای فتنه طایفه ای را در کشور بکوبند و سپس عناصر منتظر به ایجاد فتنه را به کشور راه دهند، مبارزه کنند. نیروهای امنیتی و نیروهای مسلح ارتش کشور با این پشتوانه گرانبها می توانند ضربات سختی به تروریست ها وارد کنند و بدون واهمه از هیاهوی مغرضان و سیاستمداران ذی نفع و فتنه جوی کشور پناهگاه های تروریست ها را پاکسازی کنند.

چند روزی است که عملیات پاکسازی صحرای غربی کشور از عوامل جنایتکار تروریست که در ماه های اخیر فعالیت های جنایتکارانه تروریستی خود را افزایش داده بودند و بدون هیچ منطق و بهانه ای شهروندان بی گناهمان را به کشتن می دادند در سراسر کشور آغاز شده است. این حرکت با استقبال مردمی گسترده ای مواجه شده به گونه ای که مردم در سراسر کشور از آن حمایت کرده اند و بی باکانه منتظر نتایج عملیات ارتش هستند. ارتش عملیات تعقیب تروریست ها را در دستور کار خود قرار داده و ملت انتظار دارد که نیروهای امنیتی کشور بدون هیچ چشم پوشی و اغماضی آنها را نابود کنند و به سزای عملشان برساند.

در این میان عده ای به دنبال سرپوش گذاشتن بر فعالیت های شرورانه تروریست ها هستند. عده ای که در کسوت لباس سیاسی در گوشه و کنار کشور تحت نام جریان های سیاسی عملکرد دولت و ارتش را زیر سوال می برند در حالی که خوب می دانند آن چه ارتش با حمایت دولت انجام می دهد، حرکتی ملی است که از حمایت مردمی گسترده ای برخوردار است. آنها کسانی هستند که همواره از اوضاع بحرانی کشور نهایت استفاده را برده اند و این بار نیز می خواهند در آستانه انتخابات با به چالش کشیدن عملیات امنیتی ارتش از آب گل آلود ماهی بگیرند. اما آنها بدانند که صبر و شکیبایی ارتش و ملت اندازه دارد و اگر حد را بگذرانند آنها نیز بدون لحظه ای درنگ علیهشان وارد عمل می شوند. همان طور که ارتش در برخورد با حامیان عناصر تروریستی تا آن جا که توانست صبر پیشه کرد و به آنها فرصت داد تا از تصمیم خود باز گردند و امنیت کشور را بازیچه نگرند و در نهایت وقتی که دید صبر فایده ندارد علیه آنها وارد عمل شد، این بار نیز وقتی صبرش تمام شود، می تواند علیه آنها وارد عمل شود و به زور جلوی فعالیت های ضد امنیتی و ضد ملی آنها را بگیرد.

ارتش هنگامی که دید اگر بیش از این درنگ کند شهرها به ویژه شهرهای غربی کشور سقوط می کنند و به دست تروریست ها می افتند وارد عمل شد، به ویژه زمانی که مردم خود از نیروهای نظامی کشور خواستند و اصرار کردند که در قبال تروریست ها و شرارت هایشان از آنها حمایت کنند. در کنار این حمایت مردمی پشتیبانی پارلمانی گسترده ای نیز از فعالیت های ارتش به وجود آمده است. این بدان معنا است که حرکت آنها حرکتی کاملا قانونی است. علاوه بر آن همه فعالان اجتماعی و دینی و فرهنگی نیز به پشتیبانی از نیروهای امنیتی در جنگ عادلانه شان علیه تروریسم بر خواسته اند تا ثابت شود حرکت نیروهای امنیتی و نظامی کاملا مردمی است.  

تروریست ها و حامیان آنها بدانند از امروز هیچ جایی برای آنها در سراسر خاک عراق وجود ندارد و خاک عراق به طور کامل از وجود آنها پاک خواهد شد و نیروهای امنیتی کشور وظیفه خود می دانند که از مردم و امنیت و زندگی آنها در برابر این افراد حمایت کامل کنند.

وظیفه ملی و انسانی و شرعی و اخلاقی همه ما است که به پشتیبانی از نیروهای امنیتی برای پاکسازی خاک عراق از وجود تروریست و حامیان آنها برآییم و در یاری رساندن به دولت و ارتش برای رسیدن به این هدف مهم ملی کمک کنیم و اجازه ندهیم آن طور که برخی مغرضان و تروریست ها می خواهند سوریه ای دیگر در عراق ایجاد شود که جایگاه امنی برای اشرار تروریست باشد.

*دکتر علی خلف، سردبیر روزنامه عراقی العداله و از اعضای مجلس اعلای اسلامی عراق است که این یادداشت را به طور اختصاصی برای خبرآنلاین نگاشته است.
ترجمه: سیدعلی موسوی خلخالی

26249

 

کد N38186

وبگردی