آفتاب

آزمایش موشک آرو-3 در سرزمین های اشغالی

آزمایش موشک آرو-3 در سرزمین های اشغالی

رژیم صهیونیستی امروز جمعه از آزمایش موفقیت آمیز نمونه جدید موشک های آرو با نام آرو3 در دریای مدیترانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اسرائیل موشک رهگیر به روز شده آرو را به آزمایش گذاشت. هر چند این موشک هیچ هدفی را رهگیری نکرده اما رژیم صهیونیستی مدعی شده که این آزمایش موفقیت آمیز بوده است. این دومین آزمایش موشک آرو ظرف یک دهه اخیر محسوب می شود.

آرو، یک سیستم ضد موشکهای بالستیک است که برای اولین در تاریخ 7 نوامبر 2002 به نمایش گذاشته شد. در فوريه 2003، IAI (صنايع هوافضاي اسرائيل) قراردادی را با شركت بوئينگ منعقد كرد. طبق اين قرارداد شركت بوئينگ متعهد می شد اجزای الكترونيكی حساس سيستم آرو را در ايالات متحده توليد كند.

بوئينگ همچنين متعهد شد تا حدود 50 درصد قطعات و اجزای موشك را در ايالات متحده توليد نمايد. شركت بوئينگ اجزای گوناگونی از سيستم موشک را توليد كرد. بدين جهت همزمان از همكاری 150 كمپانی آمريكایی نيز جهت توليد نهايی موشک بهره گرفت. IAI نيز عهده دار شد تا مونتاژ و جمع ‏آوری نهايی قطعات منفصله‏ موشكهای ارسال از سوی ايالات متحده را انجام دهد.

بر اساس این گزارش، هر مجموعه از سيستم موشكی آرو، شامل 4 يا 8 لانچر (پرتابگر) موشک است هر لانچر نيز شامل شش فروند موشك آماده‏ شليک است.

مجموعه‏ Arrow شامل بخش‏ها و ادوات زير است:

يك كاميون حمل كننده‏ لانچرهای موشک موسوم به Hazelnut Tree Launch Control Center،

يك كاميون حمل كننده‏ ادوات مخابراتی Communications Center

يك كاميون حمل كننده‏ سيستم كنترل آتش موسوم به Citron Tree Fire Control Center،

و سيستم رادار متحرك موسوم به Mobile Green Pine Radar System.

کد N37657

وبگردی