آفتاب

تاکید نخست وزیر هند بر مقابله با فساد اداری در این کشور

تاکید نخست وزیر هند بر مقابله با فساد اداری در این کشور

همشهری آنلاین: نخست وزیر هند با تاکید بر مبارزه با فساد اداری و مالی در این کشور گفت: فساد مالی و اداری هیولایی است که مقابله با آن بسیار دشوار است.

جهان > آسیا- همشهری آنلاین:
نخست وزیر هند با تاکید بر مبارزه با فساد اداری و مالی در این کشور گفت: فساد مالی و اداری هیولایی است که مقابله با آن بسیار دشوار است.

به گزارش ایرنا، مانموهان سینگ روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در دهلی نو که احتمالا آخرین نشست خبری وی با توجه به پایان کار دولت ائتلافی در ماه های آتی باشد، تاکید کرد که مقابله با فساد کار ساده ای نیست.

وی افزود: همه احزاب سیاسی باید با یکدیگر در مبارزه با این هیولا همکاری کنند و این موضوعی نیست که یک حزب به تنهایی موفق به حل آن شود.

وی در مورد سیر صعودی قیمت مایحتاج عمومی در هند نیز گفت: دولت می توانست اقدامات مفیدتری را در برخورد با این مشکل انجام دهد ولی عواملی هم وجود دارد که از کنترل دولت خارج است.

سینگ در عین حال اعتراف کرد که افزایش قیمت مایحتاج عمومی، دلیل عمده شکست حزب کنگره در انتخابات اخیر مجلس ایالت های دهی، راجستان، مادیاپرادش و چتیسگر بوده است.

وی، امضای قرارداد همکاری هسته ای غیرنظامی بین هند و آمریکا را به عنوان یکی از دستاوردهای دوره نخست وزیری خود برشمرد و گفت: بهترین لحظه برای من به عنوان نخست وزیر زمانی بود که ما یک قرارداد هسته ای را با آمریکا امضا کردیم.

این رهبر 81 ساله تصریح کرد که برای سومین بار مسئولیت نخست وزیر را نخواهد پذیرفت و زمام امور را بعد از برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان هند (لوک سابها) به نخست وزیر دیگری واگذار می کند.

وی خواستار معرفی راهول گاندی معاون رییس حزب کنگره به عنوان نامزد این حزب در ˈانتخابات سال 2014 لوک سابهاˈ شد و گفت: راهول گاندی صلاحیت های متعددی برای نامزدی نخست وزیری دارد و امیدوارم که حزب ما در این خصوص تصمیم مناسبی اتخاذ کند.

سینگ همچنین نسبت به عملکرد خود به عنوان نخست وزیر هند در طول دو دوره متوالی ابراز رضایت کرد و اظهار داشت که در طول این مدت با صداقت و فداکاری برای کشور کار کرده است.

کد N37631

وبگردی