آفتاب
شیخ الاسلام در گفتگو با مهر:

ایران خواستار داشتن نماینده در رسیدگی به پرونده تروریست سعودی است

ایران خواستار داشتن نماینده در رسیدگی به پرونده تروریست سعودی است

مدیرکل بین الملل مجلس با اشاره به دستگیری رهبر گروهک عامل انفجار مقابل سفارت ایران در لبنان گفت: درخواست حضور نماینده ایران در پرونده ماجد الماجد ارایه کردیم.

حسین شیخ الاسلام مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دستگیری ماجد الماجد رهبر گروهک تروریستی که انفجارهای اخیر مقابل سفارت ایران در لبنان را بر عهده گرفته بو در واکنش به این مساله که آیا روابط دولت عربستان و لبنان اخلالی در روند رسیدگی در مورد پرونده این فرد ایجاد خواهد کرد گفت: ماجد الماجد در لیست افراد تحت تعقیب کشور عربستان نیز قرار دارد ولی امیدواریم دولت لبنان متوجه باشد این قضیه بسیار مهم است و روند قانونی باید طی شود.

وی درباره این که آیا ایران درخواستی برای حضور نماینده اش به عنوان ناظر در روند رسیدگی پرونده مطرح کرده است گفت: در این زمینه درخواستی را ارایه کردیم و این درخواست به دولت لبنان پیشنهاد شده است.

بنابر این گزارش انفجار بمب در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران سه شنبه 28 آبان ماه در بیروت موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنانمان شد که رسانه‌های لبنانی روز 11 دی گزارش دادند که ماجد الماجد سرکرده گردان‌های عبد الله عزام که انفجار سفارت ایران در بیروت را بر عهده گرفته بود، در حین تلاش برای فرار دستگیر شده است.

منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی درباره ارتباط ماجد الماجد با رئیس اداره امنیت کشور عربستان گفت:عامل فرماندهی این اقدام تروریستی فردی به نام «ماجد الماجد» است که با بندربن سلطان عامل سعودی در تماس بوده و از سوی وی پشتیبانی و تدارک شده است.
 

کد N37629

وبگردی