آفتاب
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با ایلنا:

منتقدان دولت پای خود را از دایره اعتدال بیرون نگذارند

منتقدان دولت پای خود را از دایره اعتدال بیرون نگذارند

اگر ما به انتخابات و دموکراسی اعتقاد داریم باید به رای مردم احترام گذاشت و خواست و نطر مردم را در اولویت امور قرار داد و اینطور نباشد که در ذهن مردم این مسئله خطور کند که می‌خواهیم در مقابل رای ملت بایستیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر بخواهیم تغییراتی را که در دولت فعلی رخ داده با دولت‌های سابق مقایسه کنیم شاهد خواهیم بود که تغییرات صورت گرفته اندک است، تصریح کرد: گاهی منتقدان از دایره اعتدال پایشان را بیرون می‌گذارنند و قضاوت‌هایی خارج از انصاف دارند که این مسئله منجر به ایجاد مشکلاتی می‌شود.

سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص انتقاداتی که از دولت درباره تغییرات و عزل و نصب‌ها می‌شود، گفت: در انتخابات ۲۴ خرداد دولتی به روی کار آمد که متفاوت از دولتی بود که در ۸ سال گذشته در کشور دولت‌داری می‌کرد و از کابینه تا مدیران، نیازمند افرادی است که همسو با نظرات ریئس‌جمهور باشد و این تغییرات طبیعی است.

وی ادامه داد: اگر اندکی انصاف داشته باشیم و جمعیت مدیران و اداره‌کنندگان کشور و تغییرات صورت گرفته از سوی دولت را مقایسه کنیم خواهیم دید که این تغییرات ناچیز است و اتهاماتی از قبیل درو کردن مدیران و نیروهای انقلابی و داس در دست داشتن عنوان می کنند، وارد نیست.
عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه رای به روحانی رای به تغییر بود، اظهار داشت: بخشی از تغییرات صورت گرفته به این دلیل بود که مدیران سابق اصرار بر تغییر داشتند و خود از سمت‌هایشان استعفا دادند و بخشی هم با نظرات دولت نه تنها همسویی نداشتند، بلکه در برابر آن بودند و برای پیشبرد مطالبات و اهداف دولت نیاز به این تغییرات ضرورت داشت.
اکرمی با بیان اینکه مشکل کشور تغییر مدیران نیست، خاطر نشان کرد: مشکل امروز کشور مسائلی نظیر بیکاری، تورم، نقدینگی افسار گسیخته و تحریم‌هایی است که بر زندگی روزمره مردم تاثیر گذاشته و تغییراتی که صورت می‌گیرد آن چنان نیست که بتواند به مسئله اصلی کشور بدیل شود.
وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم تغییراتی را که در دولت فعلی صورت می گیرد را با دولت‌های سابق مقایسه کنیم شاهد خواهیم بود که تغییرات صورت گرفته اندک است، تصریح کرد: گاهی منتقدان از دایره اعتدال پایشان را بیرون می‌گذارنند و قضاوت‌هایی خارج از انصاف دارند که این مسئله منجر به ایجا مشکلاتی می‌شود.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تمام تلاش دولت را در حل مسائل کشور دانست و افزود: اگر ما به انتخابات و دموکراسی اعتقاد داریم باید به رای مردم احترام گذاشت و خواست و نطر مردم را در اولویت امور قرار داد و اینطور نباشد که در ذهن مردم این مسئله خطور کند که می‌خواهیم در مقابل رای ملت بایستیم.
اکرمی در خصوص اقدامات مجلس در طرح سوال و استیضاح دولت یازدهم اظهار داشت: پیروزی آقای روحانی موجب شگفتی بسیاری از افراد و از جمله نمایندگان مجلس شد، شاید حدود ۱۰ درصد از نمایندگان مردم قبل از انتخابات از آقای روحانی حمایت می‌کردند و مابقی از حامیان رقیبان وی بودند. اما با این حال آقای روحانی بنا را بر تعامل و احترام به مجلس گذاشته است که می‌توان ارائه لایحه بودجه در زمان مقرر و همچنین معرفی کابینه در روز تحلیف را نمونه‌هایی از این تعامل و احترام قلمداد کرد.
نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه انتظار تعامل بیشتری از سوی مجلس با دولت احساس می‌شود، اظهار داشت: در ۸ سال گذشته شاهد بودیم دولتی بر سر کار بود که هیچ گونه تعاملی با سایر قوا و مجلس نداشت و ما می‌خواهیم که این رابطه تخریب شده را بازسازی کنیم.

 

کد N37499

وبگردی