آفتاب

نخستین همایش ملی "وقف و اقتصاد" برگزار می‌شود

نخستین همایش ملی "وقف و اقتصاد" برگزار می‌شود

رئیس ستاد برگزاری همایش وقف و اقتصاد با اعلام برنامه‌های اولین همایش ملی وقف و اقتصاد از اجرای 199 پروژه عمرانی در کشور از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد.

رئیس ستاد برگزاری همایش وقف و اقتصاد با اعلام برنامه‌های اولین همایش ملی وقف و اقتصاد از اجرای 199 پروژه عمرانی در کشور از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیرحسین ولی‌زاده اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور همزمان با هفته وقف، همایش ملی وقف و اقتصاد با حضور کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی، به منظور فراهم کردن زمینه‌های سرمایه گذاری و معرفی کارکردهای اقتصادی وقف به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در روز 15 دی ماه در تهران برگزار می‌شود .

مسئول کمیته اقتصادی هفته وقف با اشاره به این‌که «هدف از برگزاری همایش وقف و اقتصاد اخذ نظرات مسئولان و صاحبنظران بخش خصوصی درباره انتشار و توزیع اوراق وقف، سهام وقفی و اوراق مشارکت جهت ترویج وقف و تأمین منابع مالی پروژه‌های سرمایه گذاری شده است» افزود: از این 199 پروژه اقتصادی و عمرانی، تعدادی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس ستاد برگزاری همایش وقف و اقتصاد با اشاره به عملکرد اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه برای گره‌گشایی از مشکلات مردم خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه، وقف یک امر اجتماعی است و در رفع مشکلات و معضلات اجتماعی جامعه گره گشاست، لذا با عنوان یک بازو در جهت کمک به حل مسائل اقتصادی، همکاری بسیار مطلوبی را می‌تواند با دولت داشته باشد.

وی متذکر شد: عمده پروژه‌های تعریف شده در سطح کشور، پروژه‌های مسکونی، تجاری و اداری است، اگر چه سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه‌های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی، موقوفات بسیار زیادی را دارد، لیکن در این حوزه نیازمند کمک و راهنمایی بخش خصوصی و تسهیلات بخش دولتی برای گسترش و توسعه فعالیت‌ها در احیاء موقوفات هستیم.

ولی‌زاده با تأکید بر لزوم بهره‌مندی پروژه‌های عمرانی اوقاف از تسهیلات سرمایه گذاری دولتی عنوان کرد: با توجه به کارکرد این حوزه در رفع معضلات و مشکلات، باید از حمایت دولتی برخوردار و برخی از گره‌هایی که برای اخذ تسهیلات برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد، با تدبر و روش‌های قانونی برطرف شود.

این مسئول اقتصادی در سازمان اوقاف با اشاره به شکل‌گیری معاونت اقتصادی در این سازمان طی یکسال گذشته یادآور شد: همایش وقف و اقتصاد با توجه به تغییر ساختار در سازمان اوقاف، اولین همایش اقتصادی است که برگزار می‌شود و هم اندیشی با مقامات، مسئولین، اساتید، فعالان اقتصادی و دست اندرکاران حوزه سرمایه‌گذاری را در جهت بهره‌برداری مطلوب و فرصت‌های اقتصادی مرتبط با حوزه موقوفات و بقاع متبرکه را مدنظر خود دارد.

وی اخذ نظرات مسئولان اقتصادی کشور و صاحبنظران بخش خصوصی در مورد نحوه و چگونگی انتشار و توزیع اوراق وقف را از دیگر اهداف همایش وقف و اقتصاد دانست و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه آمادگی انتشار اوراق وقفی را دارد و امیدواریم در آینده نزدیک این امر میسر شود.

وی متذکر شد: از دیگر اهداف اصلی این همایش، بهره گیری از تجارب و علوم اساتید حوزه سرمایه‌گذاری و بورس برای استفاده از ابزارهای نوین مالی و سرمایه گذاری جهت پیشبرد اهداف توسعه‌ای موقوفات و بقاع متبرکه است.

ولی زاده در پایان تصریح کرد: تهیه بانک اطلاعاتی مدعوین برای شروع تعامل با آنها در بخش‌های مختلف اقتصادی از دیگر اهداف برگزاری همایش وقف و اقتصاد از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

انتهای پیام

کد N37468

وبگردی