آفتاب
از سوی یک گروه نئونازی

شاهزاده بلژیکی تهدید به آدم‌ربایی شد

شاهزاده بلژیکی تهدید به آدم‌ربایی شد

در پی تهدید یک گروه نئونازی ناشناخته برای ربودن شاهزاده 12 ساله بلژیکی، پلیس این کشور با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی سه یگان پلیس را برای محافظت از این شاهزاده بلژیکی مستقر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، در نامه‌ای که برای روزنامه محلی لادرنیر هور بلژیک ارسال شده است، تهدیدات ضمنی در خصوص ربودن شاهزاده 12 ساله بلژیکی، که وارث آینده پادشاهی این کشور است، مطرح شده است. علت مطرح شدن این تهدیدات این مسأله عنوان شده که شاه فیلیپ به دولت اجازه داده تا شمار زیادی مهاجر به این کشور وارد شود.

رسانه‌های جمعی بلژیک اعلام کرده‌اند که این نامه در آلمان نوشته شده و محتوای آن چنین است: من قصد دارم پرنس الیزابت را بربایم. هیچ شوخی درکار نیست.

پس از آن که تست‌های دی.ان.ای و سایر آزمایش‌ها نتوانست هویت نویسنده نامه را مشخص کند، تدابیر امنیتی شدیدی از سوی دولت بلژیک اتخاذ شد. آلن لفو، رئیس دایره مبارزه با تروریسم بلژیک گفت: ما اقدامات احتیاطی لازم را انجام می‌دهیم. این قضیه فعلا در اختیار دادستان‌های جنایی و بازجویان قانونی است که سخت بر روی آن کار می‌کنند.

این روزنامه از انتشار متن کامل نامه تهدیدآمیز خودداری کرده و آن را «حرف‌های بیهوده منزجرکننده و نژادپرستانه و نئونازی» خوانده است.

در این نامه آمده است: مهاجران این کشور از جمله مراکشی‌ها، ترک‌ها و مسلمانان مسئول شرایط اقتصادی دشوار در بلژیک هستند.

انتهای پیام

کد N37335

وبگردی