آفتاب
مهم ترین رویداد سال 2013 از نگاه رادیو صدای روسیه /

رسانه روسی: روحانی امید برای حل مساله هسته ای را برای ایران به ارمغان آورد

رسانه روسی: روحانی امید برای حل مساله هسته ای را برای ایران به ارمغان آورد

مسکو -ایرنا- یک رسانه روسی اعلام کرد: حسن روحانی رییس جمهوری ایران امید برای حل مساله هسته ای را برای ملت این کشور به ارمغان آورد.

به گزارش ایرنا، رادیو دولتی صدای روسیه روز پنجشنبه در گزارشی به آغاز روند حل مساله هسته ای ایران و توافق در این زمینه در ژنو به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای سال گذشته اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: ایران در سال 2013 شاهد دو دوره متفاوت بود و در حالی که تا انتخابات ریاست جمهوری روز 14 ماه ژوئن تنش ها پیرامون مساله به شدت افزایش یافته بود، پس از این تاریخ نگرانی ها به امید مبدل شد.

در گزارش صدای روسیه گفته شد: این امید را حسن روحانی رییس جمهوری ایران که سیاستمداری میانه رو و واقع بین است برای این کشور به ارمغان آورد.

در این گزارش یادآوری شد: نامزدی روحانی برای مقام ریاست جمهوری ایران مورد حمایت و تایید آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت و انتخاب وی به عنوان تلاش تهران برای تغییر سیاست داخلی و خارجی تعبیر شد.

به گزارش صدای روسیه، نخستین هفته های ریاست جمهوری روحانی نشان داد که وی و تیمش برای همکاری بجای رویارویی آمادگی دارند و تهران به غرب پیام داد که خواهان بهبودی روابط است.

ˈبرای نخستین بار در 10 سال اخیر در حل مساله هسته ای ایران پیشرفت بزرگ حاصل شد و این کشور با گروه 1+5 در ژنو توافقنامه ای را امضا کرد.ˈ

در ادامه گزارش گفته شد: در داخل ایران هم گرایش به باز شدن فضای سیاسی کشور پدید آمد. به عبارت دیگر روحانی و دولت وی در طول شش ماه زمینه و شرایط واقعی برای حل مشکلات اقتصادی کشور را به وجود آورد.

در پایان گزارش با اشاره به عزم رییس جمهوری ایران برای حل مساله هسته ای گفته شد: سال 2014 برای ایران سال سرنوشت سازی است و امسال باید پرونده هسته ای ایران که برای این کشور مساله حیاتی است، حل شود.

اروپام/2242**518 ** 1917
کد N37127

وبگردی