آفتاب

واکنشها به انفجار تروریستی ضاحیه بیروت

واکنشها به انفجار تروریستی ضاحیه بیروت

مهر نوشت:

اعلام آمار رسمی تلفات انفجار تروریستی در منطقه حاره حریک در جنوب بیروت، واکنش نخست وزیر موقت، سفارت آمریکا در بیروت و مشاور نخست وزیر عراق به این انفجار از جمله خبرهای مربوط به تازه ترین جنایت تکفیریهای مورد حمایت ریاض در لبنان است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، وزیر بهداشت لبنان آمار تقریبا نهایی انفجار تروریستی پنجشنبه بیروت را چهار شهید و 65 زخمی اعلام کرده است.

علی حسن خلیل وزیر بهداشت لبنان در گفتگو با المیادین گزارش داد تعداد شهدای این انفجار تروریستی، چهار نفر و تعداد مجروحان، 65 نفر است که مجروحان به بیمارستانهای بهمن و الرسول الاعظم(ص) منتقل شده اند تا مداوا شوند.

این رسانه عربی گزارش داد عملیات انتقال مجروحان به بیمارستانها همچنان ادامه دارد. به گفته خبرنگار المیادین، بمب منفجر شده در حاره حریک، حدود 30 کیلوگرم وزن داشت.

خبرنگار المیادین از زخمی شدن شماری از زنان و کودکان در این انفجار تروریستی و انتقال پیکر یک شهید و 9 نفر از مجروحان انفجار تروریستی به بیمارستان الرسول الاعظم(ص) خبر داده است.

مدیر بیمارستان بهمن در جنوب بیروت اعلام کرد پیکرهای سه شهید و همچنین 53 مجروح وارد این بیمارستان شده اند

واکنش سفارت آمریکا

از سوی دیگر شبکه المیادین گزارش داد سفارت آمریکا از طریق تویتر، انفجار تروریستی بیروت را به شدت محکوم کرده است.

نجیب میقاتی نخست وزیر موقت لبنان هم تاکید کرد انفجار حاره حریک(جنوب بیروت) نشان داد که تروریسم هیچ فرقی میان لبنانی ها قائل نیست.

خاطر نشان می شود در پی ترور محمد شطح مشاور ارشد سعدالحریری، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان درباره احتمال دست زدن تروریستهای تکفیری به جنایت در مناطق شیعه نشین در چارچوب تلاش برای شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی هشدار داده بود.

علی الموسوی مشاور نوری المالکی نخست وزیر عراق هم در گفتگو با المیادین اعلام کرد ما انفجار حاره حریک را به شدت محکوم می کنیم.

وی خاطر نشان کرد حامیان تروریسم باید مجازات شوندعدنان منصور وزیر خارجه لبنان تاکید کرد جامعه جهانی باید با تروریسم به طور جدی مقابله کند.

از سوی دیگر، المیادین به نقل از منابع امنیتی لبنان اعلام کرد به احتمال زیاد عامل انفجار تروریستی منطقه حاره حریک یک انتحاری بوده است.

ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقیخواه هم با محکوم کردن این انفجار تروریستی خواستار خودداری از اظهارات تنش آمیز و هماهنگی میان دستگاههای امنیتی و نیز تشکیل دولت فراگیر شد.

وی خاطر نشان کرد آنچه ضروری است این است که رئیس جمهوری و مامور تشکیل دولت جدید،فورا رایزنی ها برای تشکیل دولت جدید را بر اساس فرمول 9-9-6 آغاز کنند.

امین الجمیل رئیس حزب الکتائب هم در گفتگو با شبکه المیادین، انفجار تروریستی جنوب بیروت را محکوم کرد.

به گفته الجمیل، انفجار تروریستی در جنوب بیروت باید سبب عبرت گرفتن سیاستمداران لبنانی شود.

وی افزود سیاستمداران باید با توافق با یکدیگر پیام محکمی برای جنایتکاران ارسال کنند.

امین الجمیل اظهار داشت ما باید با تکیه بر وحدت خود و نهادهای ملی، کشور را نجات دهیم.

حسن فضل الله از نمایندگان فراکسیون پارلمانی حزب الله موسوم به فراکسیون وفاداری به مقاومت هم تاکید کرد این انفجار، بیگناهان را هدف قرار داد و این نوع از تروریسم، تمام لبنان را هدف قرار داده است.

طلال ارسلان رئیس حزب دموکراتیک لبنان هم در واکنش به این انفجار گفت تروریسم بین المللی در لبنان را محکوم می کنم و زمان آن رسیده است تا همه لبنانی ها، عمق توطئه ای را درک کنند که تمام لبنانی ها را بدون اینکه تفاوتی میان آنها قائل شود، هدف قرار داده است.

بهیه الحریری از اعضای فراکسیون المستقبل هم انفجار تروریستی حاره حریک بیروت را محکوم کرد.

شیخ عبدالامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان هم با محکوم کردن این انفجار، تاکید کرد این انفجار تروریستی را گروههای تروریستی تکفیری در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به مقاومت و جامعه مقاومت انجام داده اند.

جبهه عمل اسلامی لبنان هم با محکوم کردن این انفجار، از لبنانی ها خواست هوشیاری و وحدت خود را حفظ کرده، زیرا به نظر می رسد طرح جنایتکارانه جهنمی و توطئه ای برای فتنه افکنی میان لبنانی ها در حال اجراست.

ابراهیم الموسوی هم به المیادین گفت انفجار حاره حریک هیچ یک از اعضای حزب الله را هدف قرار نداده است.

5252

کد N37093

وبگردی