آفتاب

وزیر امور خارجه :جمهوری اسلامی از هیچ کس دنباله روی نمی کند/ باکسی سر دعوا نداریم

وزیر امور خارجه :جمهوری اسلامی از هیچ کس دنباله روی نمی کند/ باکسی سر دعوا نداریم

قم – ایرنا- وزیر امور خارجه با اشاره به این که گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر توحید و تعالیم اسلام است، گفت: ما با کسی سر دعوا نداریم ولی از دیگران هم دنباله روی نمی کنیم.

دکتر ˈ محمد جواد ظریف ˈ پنجشنبه شب در حاشیه مراسم بزرگداشت والده خود در مسجد اعظم قم در گفت و گو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب و اسلام، ما مدل و گفتمان خاص خود را داشته و بر اساس آن برنامه ریزی می کنیم.

وی گفت که در شرایط کنونی، یکی از مبانی قدرت نظام جمهوری اسلامی در عرصه روابط بین الملل، توان اسلام برای ارائه یک الگو، مدل و گفتمان جدید است و باید بتوانیم این گفتمان را در جهان تبیین کنیم.

وی افزود: ما به برکت انقلاب اسلامی این جسارت را پیدا کرده ایم که به دنیا بگوییم حرف خود را داریم و روی حرف خود نیز ایستاده ایم.

ظریف ادامه داد:دیدگاه انقلاب اسلامی مبتنی بر توحید و قدرت لایزال الهی است که بزرگترین قدرت و توان است و بر اساس آن، برای خود جایگاه ای درست کرده ایم و بر اساس آن حرف خود را می زنیم.

وزیر امور خارجه گفت: گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر تعالیم اسلام است و باید بتوانیم این گفتمان را در جهان ارائه و تبیین کنیم.



** ضرورت همکاری حوزه و وزارت خارجه

وی با اشاره به ضرورت همکاری حوزه های علمیه و وزارت امور خارجه برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی ادامه داد: برای ارائه گفتمان انقلاب اسلامی، باید همکاری مشترکی به صورت جدی، عملیاتی و فکری- نه صرفا در حد کنفرانس و سمینار- را بین اندیشمندان متدین و اگاه به گفتمان موجود در روابط بین الملل و فضلای روشن بین حوزه علمیه قم به عنوان مرکزیت تفکر شیعی ایجاد شود.

وی ادامه داد: خوشحالم که هم فضلای مراکز مختلف حوزه علمیه خصوصا جامعه المصطفی العالمیه توافق کردند که گروهی برای این همکاری تشکیل شود و ما در وزارت امور خارجه نیز گروهی از اساتید و کارشناسان متدین را برای این کار هماهنگ کردیم و این اقدام برای تبیین گفتمان جدید انقلاب اسلامی در نظام بین الملل بسیار موثر است.

ک/3 7401 / 380/ 1917
کد N37086

وبگردی