آفتاب
روزنامه اکسپرس تریبیون:

مرزبانان ایرانی در سال 2013 شش هزار پاکستانی را به جرم ورود غیرقانونی بازداشت کردند

مرزبانان ایرانی در سال 2013 شش هزار پاکستانی را به جرم ورود غیرقانونی بازداشت کردند

اسلام آباد - ایرنا - روزنامه ˈاکسپرس تریبیونˈ پاکستان نوشت: نیروهای مرزبانی ایران در طول سال 2013 حدود شش هزار تبعه پاکستانی را به جرم ورود غیرقانونی به ایران بازداشت و آنان را به مسوولان مرزی پاکستان در پایانه میرجاوه (تفتان) تحویل دادند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه انگلیسی زبان امروز پنجشنبه در خبر خود افزود: اتباع پاکستانی برای ورود غیرقانون به ایران معمولا از مسیرهای دور افتاده در مناطق ˈچاغی، تربت، پنجگور و واشکˈ در جنوب غربی ایالت بلوچستان پاکستان استفاده می کنند.

اتباع پاکستانی به منظور یافتن کار و یا سفر به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس با ورود غیرقانونی به ایران سعی در رسیدن به دروازه های دیگر کشورها دارند.

گروههای غیرقانونی قاچاق انسان در این منطقه، اقدامات خطرناکی را در اعزام این مهاجرین غیرقانونی به آنسوی مرزها بکار می بندند و گاه با حبس چندین نفر در محفظه های اتومبیل های عبوری و یا بار کامیونها، باعث پدیدآمدن وضعیت خطرناک برای مسافران غیرقانونی می شوند.

رسانه های خبری پاکستان همواره خبر مرگ تعدادی از این مهاجران غیرقانونی در مرزهای مشترک با ایران و افغانستان را منتشر می کنند.

آساق ** 1095/1275
کد N37011

وبگردی