آفتاب

یورش نظامیان کامبوجی به کارگران اعتصابی

یورش نظامیان کامبوجی به کارگران اعتصابی

کوالالامپور- ایرنا - نیروهای نظامی کامبوج روز پنجشنبه در حالی که مسلح به باطوم و اسلحه بودند با یورش به کارگران اعتصابی صنعت پوشاک این کشور، این اعتصابات را در هم شکستند.

کارگران صنعت پوشاک کامبوج طی حدود دو هفته گذشته با اعتصاب و شرکت در چند راهپیمایی با هماهنگی مخالفان دولت این کشور خواستار افزایش دو برابری حداقل حقوق خود که هم اکنون 80 دلار است، شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای ˈاستریت تایمزˈ سنگاپور، حدود 100 سرباز کامبوجی با پوشیدن تجهیزات ضد شورش به کارگران اعتصابی در حدود 20 کیلومتری غرب ˈپنوم پنˈ پایتخت این کشور هجوم بردند و با آن ها درگیر شدند.

نظامیان کامبوجی در این درگیری حدود 10 تن از کارگران معترض را بازداشت و تعدادی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

کارگران صنعت پوشاک در کامبوج که سالیانه حدود پنج میلیارد دلار برای این کشور جنوب شرق آسیا ارزآوری دارند در اعتراضات حزب مخالف دولت در پنوم پن نیز شرکت کرده اند.

مخالفان دولت کامبوج معتقدند در انتخابات مرداد ماه این کشور تقلب صورت گرفته و قدرت رییس جمهور این کشور قدرت مردمی نیست.

اعتصاب کارگران صنعت پوشاک کامبوج که برخی مسیرها به پنوم پن پایتخت را مسدود کرده بودند برای صنعت این کشور تهدید محسوب می شود. کامبوج یکی از فقیرترین کشورهای قاره آسیا است.

دولت کامبوج اخیرا با افزایش سقف حداقل حقوق این کارگران از 80 دلار به 95 دلار از ماه آینده میلادی موافقت کرد اما اتحادیه های کارگری این پیشنهاد را رد کردند و کارگران خواستار سقف 160 دلاری برای حداقل حقوق خود هستند.

هم اکنون محصولات شرکت های بزرگی مانند آدیداس، نایک و پوما که تولیدات خود را به دلیل کارگران ارزان در جنوب شرق آسیا برون سپاری کرده اند، در کامبوج تولید می شود.

آساق**د.م**1611
کد N36970

وبگردی