آفتاب

اشپیگل: روحانی یکی ازپنج برنده بزرگ 2014خواهد بود

اشپیگل: روحانی یکی ازپنج برنده بزرگ 2014خواهد بود

برلین - ایرنا- هفته نامه آلمانی اشپیگل درمطلبی با اشاره به آغاز سال جدید میلادی و چشم اندازهای مهم سال پیش رو،پیش بینی کرد که حسن روحانی رییس جمهوری معتدل ایران یکی ازپنج برنده بزرگ سال 2014خواهد بود که می تواند با اجرای سیاست هایش جایگاه خود را در جهان تحکیم بخشد.

به گزارش روزپنجشنبه ایرنا،دراین مطلب که به قلم اریش فولات تحلیلگر ارشد این نشریه آلمانی منتشر شده،آمده است:رییس جمهوری ایران با شعاراعتدال و تدبیرمحتاطانه اصلاحات را درداخل کشور پیش می برد و درصحنه بین المللی نیز برای نزدیک شدن به دیگرکشورها و رفع مشکلات ناشی از برنامه هسته ای این کشور تلاش می کند تا با کاهش تحریم های غرب به اهداف خود در این زمینه برسد.

هفته نامه اشپیگل افزود: درمورد مناقشه هسته ای غرب با ایران و مذاکرات مربوط به حل و فصل اختلافات نیز پیش بینی می شود که توافق موقت ژنو به عنوان گامی مهم برای رفع اختلاف نظرها ادامه یافته و درسال جدید نیز تمدید شود و دو طرف برای رسیدن به هدف خود به گفت وگوها ادامه خواهند داد ضمن اینکه ایران دیگر مجبور به دادن امتیازات جدید نخواهد نشد.

این نشریه آلمانی در ادامه از بشار اسد، رییس جمهوری سوریه نیز به عنوان دیگر برنده سال 2014 نام برده و می نویسد: درحالی که همه دولتمردان فکر می کردند که کار دولت سوریه به پایان و اسد به آخر خط رسیده است، امروز و بعد از مدت ها جنگ داخلی سنگین، رییس دولت سوریه در مبارزه با مخالفان مسلح خود به عنوان یک فاتح ظهور کرده است.

به نوشته اشپیگل، بشار اسد در انتخابات آتی سوریه هم دوباره پیروز خواهد شد و به نظر می رسد غرب نیز که از به قدرت رسیدن گروه های شورشی و تندرو در سوریه نگران است،ادامه حضور اسد در راس قدرت را ترجیح داده است زیرا شورشیان نزدیک به القاعده قدرت گرفته اند و این وضعیت را برای خود خطرناک تر می داند.

هفته نامه اشپیگل همچنین از شیانگ لی نخست وزیر چین به عنوان دیگر شخصیتی که می تواند به عنوان برنده درسال 2014 معرفی شود نام برد و نوشت: این شخصیت اصلاح طلب می تواند موجب رونق اقتصاد چنین در سال پیش رو شود و به محبوبیت خود نزد مردم کشورش بیافزاید.

این نشریه آلمانی در گزارش خود همچنین پیش بینی کرده است که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه،رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، خانم دیلما روسف رییس جمهوری برزیل، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان و حامد کرزای پنج بازنده بزرگ سال 2014خواهند بود.

اروپام** 2051** 1701 ** 1064
کد N36823

وبگردی