آفتاب

رائول کاسترو توانایی مقاومت و مبارزه ملت کوبا را مورد ستایش قرار داد

رائول کاسترو توانایی مقاومت و مبارزه ملت کوبا را مورد ستایش قرار داد

مادرید - ایرنا - ˈرائول کاستروˈ رییس جمهوری کوبا ، ˈتوانایی مقامت و مبارزهˈ چندین نسل ملت کوبا که اجازه داد پس از یک راه ˈدراز و مصیبت بارˈ، پنجاه و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن بگیرد را مورد ستایش قرار داد .

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی ˈتله سورˈ ونزوئلا ، کاسترو در این رابطه اشاره کرد که ملت کوبا بازیگر اصلی انقلاب بودند و هستند .

دیروز پنجاه و پنجمین سالگرد سرنگونی حکومت دیکتاتوری ˈفولخنسیو باتیستاˈ بود که رهبریت آن راˈ فیدل کاستروˈ رییس جمهوری قبلی و رهبر انقلاب کوبا بر عهده داشت .

برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب کوبا در ساعت شش بعد از ظهر چهارشنبه به وقت محلی (دو و سی دقیقه بامداد پنجشنبه ) در پارک ˈسسپدسˈ و در مقابل شهرداری ˈسانتیاگوˈ دومین شهر مهم کوبا ، صحنه تاریخی برای انقلاب این کشور انجام گرفت. این مکانی بود که فیدل کاسترو پس از ورود ارتش انقلابی به این شهر در یکم ژانویه سال 1959، از بالکن آن برای مردم سخنرانی کرد .

رائول کاسترو در این رابطه به منظور یک ˈادای احترامی سزاوارˈ نسبت به کسانیکه جان خود را در کوهستان ها ، روستاها و شهرها از دست دادند، گفت: به تمامی مبارزان ارتش شورشی و جنگجویان مخفی ، آنهایی که پس از پیروزی در ˈعملیات محترمˈ جان خود را از دست دادند ، ادای احترام می کنیم .

کاسترو خاطرنشان کرد که انقلاب کوبا ، همیشه توسط و برای ملت کار کرده و آنها را به صاحبان زمین و صنعت تبدیل کرد .

رییس جمهوری کوبا افزود : ما هرگز در مقابل تعرض ها ، ارعاب و یا تهدیدهای کشورهای امپریالیستی تسلیم نشدیم و نخواهیم شد . وی همچنین از فرصت استفاده کرد تا از نقش ˈمهم و اساسیˈ زنان کوبایی در طول انقلاب این کشور به عنوان ˈالگوهای شایسته ایˈ تمجید کرد .

اروپام **1234**1651
کد N36746

وبگردی