آفتاب

درگیری‌های شدید در فلوجه/ کشته شدن سرکرده دولت اسلامی عراق و شام در موصل

درگیری‌های شدید در فلوجه/ کشته شدن سرکرده دولت اسلامی عراق و شام در موصل

وزارت کشور عراق از کشته شدن سرکرده "دولت اسلامی عراق و شام" در موصل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق از کشته شدن "ابوحسن الداغداش"، مفتی شرعی "دولت اسلامی عراق و شام" در موصل خبر داد.

وی با بیان اینکه در این عملیات از اطلاعات بسیار دقیق استفاده شد، تصریح کرد: نیروهای امنیتی جسد وی را به پزشکی قانونی انتقال دادند.

در همین راستا منابع آگاه از درگیری‌های شدید میان ارتش عراق با افراد مسلح دولت اسلامی عراق و شام در اطراف شهر فلوجه خبر دادند.

یک منبع در پلیس استان الانبار خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش صبح امروز با افراد مسلح در اطراف شهر فلوجه درگیر شدند اما آمار این درگیری‌ها تاکنون مشخص نشده است.

در همین حال، درگیری‌هایی میان عشایر در الرمادی و افراد مسلح القاعده رخ داد که تلاش می‌کردند به مرکز پلیس "البوعلوان" حمله کنند.

منابع خاطرنشان کردند: پس از آنکه اعضای دولت اسلامی عراق و شام تلاش کردند این مرکز پلیس در شمال شرق الرمادی را تحت کنترل خود درآورند، عشایر این گروه را مجبور کردند تا عقب نشینی کنند.

این منابع افزودند: عشیره البوعلوان صبح امروز با افراد مسلح دولت اسلامی عراق و شام درگیر شده و عشایر توانستند افراد مسلح را مجبور به عقب نشینی کنند.

آن‌ها تصریح کردند: افراد مسلح پس از اینکه خسارت‌ها و تلفات‌هایی برداشتند، به مکان نامشخصی فرار کردند و عشایر در اطراف این منطقه مستقر شدند تا در صورت وقوع هر حمله‌ای با آن مقابله کنند.

انتهای پیام

کد N36659

وبگردی