آفتاب

دامنه عملیات نظامی علیه القاعده به استانهای صلاح الدین و نینوا کشیده شد

دامنه عملیات نظامی علیه القاعده به استانهای صلاح الدین و نینوا کشیده شد

بغداد - ایرنا - گزارش ها حاکی است که دولت عراق مصمم است که عملیات نظامی علیه شبکه تروریستی ˈالقاعدهˈ و زیر شاخه های آن را به استان ˈالانبارˈ محدود نکند و در استانهای ˈصلاح الدینˈ و ˈنینواˈ نیز به تعقیب عناصر القاعده بپردازد.

عضو فراکسیون ˈدوله القانونˈ وابسته به نخست وزیر عراق روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح عراق مخفیگاه های گروه های تروریستی را در صلاح الدین و نینوا در شمال بغداد، هدف قرار می دهند.

ˈمحمد صیهودˈ نماینده مجلس عراق اضافه کرد که بعد از نابودی مخفیگاه های تروریست ها در استان الانبار اکنون دولت در صدد توسعه عملیات نظامی خود علیه تروریست ها در دیگر استانها به ویژه دو استان صلاح الدین (تکریت) و نینوا (موصل) است.

همزمان با این اظهارات، امروز فاش شد که یگان هایی از ارتش عراق از بغداد به سمت استان صلاح الدین به راه افتاده اند.

سایت خبری ˈشفق نیوزˈ اعلام کرد که این یگانها به منظور برقراری امنیت و آرامش در شهر ˈسامراˈ عازم این استان شده اند.

همسو با عملیات نظامی ارتش عراق در الانبار، گزارشهای منابع امنیتی در استانهای دیاله، نینوا و صلاح الدین حاکی است که تعدادی از سران و رهبران متواری تشکیلات ˈداعشˈ از استان الانبار، به دست نیروهای مسلح عراق افتاده یا در درگیری کشته شده اند.

فرمانده لشکر هفتم عراق نیز از کنترل کامل شهر الانبار و مناطق تابع آن توسط نیروهای مسلح عراق خبر داد.

سرهنگ ˈحمزه المحمدیˈ گفته است که نیروهای مسلح عراق اوضاع را در تمامی استان الانبار تحت کنترل خود در آورده و افراد مسلحی را که به روی نیروهای پلیس محلی آتش گشوده بودند، دستگیر کردند.

وی ادامه داد که هم اکنون عملیات جستجو در شهرها به دنبال دیگر افراد مسلح وابسته به داعش که از صحاری الانبار به سمت دیگر شهرهای استان متواری شده اند، آغاز شده است.

هنوز از تعداد تلفات درگیری ها گزارش رسمی مخابره نشده، اما مسوولان بیمارستان ˈرمادیˈ امروز از دریافت 16 جسد و 66 زخمی درگیری های دو روز اخیر خبر داده اند.

خاورم**1770**1651
کد N36649

وبگردی