آفتاب

یک خبرنگار در ابتدای سال جدید میلادی در پاکستان کشته شد

یک خبرنگار در ابتدای سال جدید میلادی در پاکستان کشته شد

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان پنجشنبه گزارش دادند: یکی از خبرنگاران این کشور در ابتدای سال جدید میلادی بر اثر تیراندازی مهاجمان ناشناس در ایالت سند در جنوب پاکستان کشته شد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری ˈشان داهیرˈ خبرنگار یک شبکه خبری در نزدیکی اقامتگاه خود در شهر ˈلارکاناˈ در ایالت سند از سوی مهاجمان ناشناس هدف قرار گرفت.

این خبرنگار پاکستانی که با اصابت چند گلوله به شدت زخمی شده بوده توسط تیم امدادی به بیمارستان ˈچاندکاˈ شهر لارکان منتقل شد اما وی به دلیل شدت جراحات وارده جان سپرد.

هیچ گروهی تاکنون مسوولیت قتل این خبرنگار را به عهده نگرفته است.

گروهی از روزنامه نگاران و مسوولان رسانه ای در شهر لارکانا در اعتراض به ترور این خبرنگار راهپیمایی کرده و از مقامات این کشور خواستار شناسایی عناصر این اقدام تروریستی و همچنین مجازات آنان شدند.

اتحادیه روزنامه نگاران در جنوب پاکستان نیز قتل شان داهیر را محکوم کردند و از مقامات دولتی خواستند اقدامات لازم به منظور بازداشت عوامل این جنایت را انجام داده و در راستای تامین امنیت جانی روزنامه نگاران تلاش بیشتری کنند.

برخی از شهرهای پاکستان در سالهای اخیر شاهد ترور و ربوده شدن خبرنگاران و روزنامه نگاران بوده است بویژه مناطق قبایلی در شمال غرب این کشور یکی از خطرناکترین مناطق جهان برای فعالان رسانه ای است که تاکنون دهها نفر از آنان در حملات تروریستی در این مناطق جان باخته اند.

روزنامه اردو زبان ˈاکسپرسˈ پاکستان به نقل از آمار منتشر شده از سوی خبرگزاری رسمی دولت این کشور (APP) نوشت؛ در سال 2013 حدود 10 روزنامه نگار پاکستانی در مناطق مختلف از جمله ˈمناطق قبایلی و ایالت بلوچستانˈ در جنوب غربی این کشور کشته شده و پاکستان به عنوان کشوری خطرناک برای فعالیت های خبری و رسانه ای از سوی مراجع بین المللی در جایگاه سوم در این سال میلادی قرار گرفت.

آساق ** 1095 **1515
کد N36456

وبگردی