آفتاب

آیت‌الله علوی‌گرگانی: روحانیون در زمینه تبلیغ معارف الهی تلاش گسترده‌ داشته باشند

آیت‌الله علوی‌گرگانی: روحانیون در زمینه تبلیغ معارف الهی تلاش گسترده‌ داشته باشند

آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی گفت: طلاب و روحانیون باید در زمینه تبلیغ معارف الهی در جامعه تلاش گسترده‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار با طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان، افزود: روحانیون باید الگوی جامعه باشند تا مردم با توجه به منش و اخلاق روحانیت، جذب آنها شوند بر همین اساس روحانیت باید قبل از تحصیل علم به کسب معنویت بپردازد.

وی با تاکید بر نقش محوری و مهم روحانیت در جامعه تصریح کرد: وجود روحانیت در جامعه باید یادآور امامان معصوم باشد و روحانی باید بداند که نقش مهم و محوری در هدایت جامعه دارد از این رو طلبه باید بداند که به جامعه روحانیت قدم گذاشته و باید شرایط حضور در حوزه‌های علوم دینی را رعایت کند.

وی افزود: روحانیت، شاگردان مکتب اهل بیت(ع) هستند و باید همواره آمادگی لازم در پاسخگویی به سوالات و شبهات را داشته باشند از سوی دیگر روحانیت باید با کسانی بنشینند که آنها را همواره به یاد خدا می‌اندازند همان طور که حضرت عیسی(ع) حواریون خود را به این امر سفارش می‌کرد تا با کسانی رفت و آمد کنند که آنها را به یاد خدا بیندازند.

وی تقوای الهی را یکی از ویژگی‌های مهم روحانیت برشمرد و عنوان کرد: عالم بدون تقوا همانند حوضی سوراخ است که هیچگاه با آب پر نخواهد شد به همین دلیل باید عالمان با تقوای الهی در مسیر کسب دانش حرکت نمایند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم انس با قرآن کریم را مورد تاکید قرار داد و گفت: انس با قرآن کریم به انسان، تقوا می‌بخشد و طبله‌ها باید در جهت حفظ تقوا در خود، با قرآن کریم انس پیدا و به دستورات خدا در قرآن عمل کنند.

وی با بیان این‌که «طلبه‌ها باید قدرشناس فرصت‌های علمی باشند» اظهار کرد: در زمان رژیم طاغوت مانع از کسب علوم دینی توسط طلبه‌ها می‌شدند اما امروزه طلاب در فضایی آزاد به تحصیل می‌پردازند و می‌توانند خود را برای هدایت جامعه آماده سازند که باید در این ارتباط قدرشناس فرصت‌های موجود باشیم.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: سید الشهدا تا آخرین لحظات زندگی خود تسلیم دستورات الهی بود و طلاب باید با پیروری از مکتب امام حسین(ع) همواره تسلیم فرمان الهی باشند.

وی هدایت انسان و زندگی درست را از اهداف مهم انبیای الهی خواند و افزود: پیامبران الهی در طول سال‌ها هدایت بشر، به انسان‌ها متذکر می‌شدند که باید در مسائل مختلف، انسان گونه رفتار و دستورات الهی را رعایت کنیم تا جامعه به هدایت دست پیدا کند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: پیامبران در هدایت جامعه وظیفه داشتند دستورات الهی را که به صورت رموزی مهم بر آنها نازل می‌شد به جامعه منتقل کنند تا بشر در راه مستقیم هدایت شود.

این مرجع تقلید در پایان زیارت حرم کریمه اهل بیت(ع) را توفیق و فرصتی بزرگ برای طلاب حاضر در جلسه دانست و گفت: باید شان و منزلت طلبگی را دریابید زیرا فرد روحانی مظهر روشنایی الهی و رهبری در جامعه است.

انتهای پیام

کد N36344

وبگردی