آفتاب

یونان ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را عهده دار شد

یونان ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را عهده دار شد

آتن- ایرنا - یونان با آغاز سال 2014 میلادی، برای پنجمین بار ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده گرفت.

به گزارش ایرنا ، براساس برنامه اعلام شده توسط مسئولان یونانی اولویت های تعیین شده دردوره ریاست دوره ای این کشور براتحادیه اروپا درخلال 6 ماه آینده، برگزاری 14 اجلاس وزیران در شهرآتن ، تعداد 35 جلسه درسطح بالا،57 اجلاس کاری و33 همایش دریونان برگزار می باشند.

یکی از اولویت های مهم یونان در خلال ریاست این کشوربر اتحادیه اروپا مبارزه با بیکاری ، و تلاش برای ایجاد اشتغال کار و توسعه صنایع می باشد.

ˈ دیمتریس کورکولاسˈ معاون وزیر امورخارجه یونان دراین باره گفت، اولویت های یونان در زمانی که عهده دار ریاست دوره ای اتحادیه اروپا می باشد، یعنی ظرف شش ماه آینده، پیشبرد توافقات به عمل آمده در مورد کاهش نرخ بیکاری وتوسعه اقتصادی خواهد بود.

وی گفت توسعه اقتصادی کشورهای عضو می تواند از طریق حمایت ازشرکت های کوچک و متوسط ودسترسی آسان ترآنان به دریافت وام برای توسعه کسب و کارخود می باشد و این یکی دیگر از اولویت یونان در خلال شش ماه آینده است.

کورکولاس افزود: یونان طرح هایی برای کاهش نرخ بیکاری در کشورهای عضواتحادیه اروپا و تلاش برای کاهش فشار برشهروندان اروپایی براثربحران مالی را تهیه و ارایه خواهد کرد.

معاون وزیر امور خارجه دیگر اولویت کاری یونان در مدت ریاست این کشور بر اتحادیه اروپا را همبستگی وتوسعه همکاریهای بانکی کشورهای عضو و اتخاذ تصمیمات جدی وهماهنگ برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی به اروپا با توجه و حفظ احترام به ارزش والای انسانی، جذب و حمایت مهاجرانی که بصورت قانونی درکشورهای اروپایی زندگی و کار می کنند خواهد بود.

یونانی ها درحالی به ریاست اتحادیه اروپا برگزیده شدند که تلاش برای حل مناقشه جزیره قبرس دردستورکاررهبران دوبخش ترک ویونانی نشین این جزیره قرار گرفته و امضای تفاهم نامه بین ترکیه و اتحادیه اروپا به منظو رلغو روادید اتباع ترکیه دریک پروسه سه ساله، گامی مهم درعضویت ترکیه دراتحادیه اروپا بشمار می می رود.

اتحادیه اروپا درحالی تحت ریاست یونان قرارمی گیرد که مسایل بین المللی مهمی همچون حل بحران سوریه، افزایش تنش درنقاط مختلف جهان، افزایش دامنه افراط گرایی درکشورهای مختلف ومنجمله درمنطقه خاورمیانه، مشکلات عدیده اقتصادی اتحادیه اروپا وآمریکا، مساله فلسطین، روند اوضاع سیاسی لبنان و دخالت های نیروی های اشغالگرقدس در مرزهای این کشور در جریان می باشند.

اروپام**2170**1552
کد N36322

وبگردی