آفتاب

ارتش عراق نیروهای کمکی بیشتری به الانبار گسیل می کند

ارتش عراق نیروهای کمکی بیشتری به الانبار گسیل می کند

بغداد – ایرنا- فرمانده کل نیروهای مسلح عراق چهارشنبه شب اعلام کرد که ارتش بنا به خواست مردم ، از شهرهای الانبار خارج نخواهد شد و به علاوه نیروهای کمکی جدیدی به این مناطق اعزام می کند.

در بیانیه ای که از شبکه های تلویزیونی عراق پخش شد، به نقل از نوری المالکی نخست وزیر و فرمانده کل قوای عراق ، تاکید شده این تصمیم به خواست استاندار و مردم استان الانبار اتخاذ شده است.

گزارش ها حاکی است یک تیپ ارتش از لشگر بصره ، برای کمک به نیروهای حاضر در الانبار راهی این منطقه شده است.

ˈ خلف الدلیمی ˈ استاندار الانبار نیز چهارشنبه شب ، بر ادامه جنگ و پاکسازی استان الانبار تا ریشه کن کردن تروریسم در منطقه تاکید کرد و گفت جنگ میان فرزندان عشایر واقعی الانبار با افراد مسلحی که امنیت منطقه را تهدید می کنند، ادامه خواهد داشت.

ازسوی دیگر شیخ ماجد علی سلیمان امیر عشایر ˈ الدلیم ˈ از عشایر بزرگ اهل سنت عراق نیز به همراه جمع زیادی از سران دیگر عشایر و ریش سفیدان و نخبگان استان الانبار، خواستار ادامه عملیات ارتش تا پاکسازی کامل الانبار شدند.

هنوز گزارش جدیدی از آخرین وضعیت الانبار مخابره نشده است.

نیروهای تروریستی از شب گذشته تا عصر چهارشنبه ، پس از اعلام خروج ارتش از شهرهای الانبار به مراکز دولتی و پلیس حمله کرده و این مراکز را یا به اشغال خود درآوردند یا به آتش کشیدند. آنان همچنین درهای چند زندان در منطقه را گشوده و زندانیان خطرناکی را فراری داده اند.

خاورم**1770**1547
کد N36266

وبگردی