آفتاب

وکیل رهبر جماعت نور ترکیه ترور سه تن از سران ˈپ.ک.کˈ را رد کرد

وکیل رهبر جماعت نور ترکیه ترور سه تن از سران ˈپ.ک.کˈ را رد کرد

آنکارا - ایرنا - وکیل ˈ فتح الله گولن ˈ رهبر جماعت نور در ترکیه، اتهام دست داشتن این جماعت در ترور سه تن از رهبران ˈپ.ک.کˈ در پاریس را رد کرد.

همزمان با آغاز مذاکرات صلح میان حکومت ترکیه باˈˈعبدالله اوج آلانˈˈ رهبر زندانیˈˈپ.ک.کˈ سه تن از سران ˈپ.ک.کˈ سال گذشته در پاریس به قتل رسیدند.

ˈˈسکینه جانسزˈˈ از بنیانگذارانˈˈپ.ک.کˈˈ و دو زن دیگر از سرانˈ ˈپ.ک.کˈدر حمله افراد ناشناس به ضرب گلوله کشته شدند.

این حادثه درˈˈمرکز اطلاعات کردستانˈˈ در پاریس که باˈˈپ.ک.کˈˈارتباط نزدیک دارد، رخ داد و در این حادثه ˈفیدان دوغانˈ عضو نهاد موسوم به کنگره ملی کرد در اروپا و ˈلیلا سونمز ˈ از فعالان کرد نیز کشته شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری راست خبر ،وکیل فتح الله گولن اعلام کرد که ترور سه تن از سران پ.ک.ک در پاریس هیچ ارتباطی با جماعت یا پیروان گولن ندارد

ˈنورالله آلبایراکˈ وکیل فتح الله گولن رهبر گروه دینی موسوم به جماعت نور ، تمامی ادعاها در مورد دست داشتن شاگردان گولن در ترور سران پ.ک.ک و همچنین ادعای ˈمهمت علی شاهینˈ معاون رهبر حزب حاکم عدالت و توسعه در باره ارسال پرونده فساد مالی به پنسیلوانیا را رد کرد و آن را بخشی از تبلیغات سیاه علیه پیروان گولن دانست.

فتح الله گولن در پنسیلوانیا آمریکا اقامت دارد.

آلبایراک گفت: این ادعاها بر اساس اشخاص خیالی مطرح شده همانطور که این ادعا را نمی پذیریم باید بگوییم برخی از جملات نیز خارج از حدود ادب و نزاکت بیان شده است.

او گفت؛ موکل من هیچ زمان رفتاری مخالف عدالت نداشته است.

آلبایراک افزود: ادعاهای مطرح شده تهمت و افترا است و موکل من و شاگردان او ارتباطی با قتل سران پ.ک.ک در پاریس ندارند. این ادعاها بخشی از یک توطئه کثیف است. موکل من در طول شصت سال عمرش در مقابل افکار عمومی همیشه صلح و نگرش مثبت را توصیه کرده است

وی در پایان گفت: ما در این زمینه اقدامات حقوقی لازم را انجام خواهیم داد.

شاهین مرد شماره دو حزب حاکم عدالت و توسعه اعلام کرده بود که قاضی پرونده فساد مالی اخیر در ترکیه از گولن دستور گرفته است.

مقامات دولت ترکیه جماعت گولن را مسوول بروز رخدادهای اخیر در این کشور اعلام کرده اند.

خاورم/230 ** 1514
کد N36258

وبگردی