آفتاب

امیدواری سازمان منع سلاح های شیمیایی به مسکو برای امحای سلاح های سوریه

امیدواری سازمان منع سلاح های شیمیایی به مسکو برای امحای سلاح های سوریه

مسکو - ایرنا- ˈاحمد اوزومجو ˈ دبیرکل سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی ابراز امیدواری کرد با وجود خودداری تعدادی از کشورهای غربی در ارسال ماشین آلات ضروری برای حمل ونقل مواد شیمیایی سوریه ، کمک روسیه و برخی از دیگر کشورها در این رابطه کافی باشد.

به گزارش ایرنا اوزومجو روز چهارشنبه در گفت وگو با کانال تلویزیونی راشاتودی اظهار داشت: فدراسیون روسیه و همچنین کشورهای دیگری که در اجرای این برنامه شرکت دارند از این طرح از نظر لجستیکی حمایت جدی کرده، کمک مالی می رسانند و انواع تجهیزات را برای اجرای این نقشه در اختیار دمشق می گذارند.

اوزمجو ابراز امیدواری کرد که این حمایت ها کافی باشد.

وی همچنین یادآور شد: مقام های کشور مسوول حمل و نقل زرادخانه شیمیایی در خاک سوریه و حفاظت از آن هستند. دبیرکل سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی اضافه کرد: تاکنون توانسته ایم به پیشرفت معینی در نابودی سلاح شیمیایی سوریه دست یابیم. تمام سلاح های شیمیایی سوریه تنظیم شده و برای حمل به خارج از سوریه آماده هستند.

وی تشریح کرد: اکنون برای ورود به مرحله بعدی گام بر می داریم ، اما از هم اینک می توان گفت که کارهای زیادی به انجام رسیده است.

وی همچنین تاکید کرد که روسیه و آمریکا باید به ایفای نقش کلیدی در روند نابودی سلاح شیمیای سوریه ادامه بدهند.

مدتی قبل اعلام شد که کشورهای غربی از تحویل ماشین آلات ضروری برای حمل و نقل سلاح های شیمیایی سوریه به مقام های این کشور به این بهانه که آنان از این وسایل برای مبارزه با تروریست ها استفاده کنند خودداری کردند. روسیه تاکنون 75 کامیون ویژه حمل بار از جمله کامیون های کاماز و اورال و دیگر ماشین آلات لازم برای حمل و نقل سلاح های شیمیایی سوریه را به این کشور تحویل داده است.

اروپام/518/1547
کد N36252

وبگردی