آفتاب

حزب ˈویکی لیکسˈ استرالیا با بشار اسد دیدار کرد

حزب ˈویکی لیکسˈ استرالیا با بشار اسد دیدار کرد

تهران-ایرنا- هیاتی از حزب ویکی لیکس استرالیا به رهبری ˈجان شیپتونˈ که برای اعلام همبستگی با مردم و دولت سوریه وارد این کشور شده با بشار اسد رییس جمهوری سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری یونایتد پرس٬ روزنامه دیلی تلگراف امروز (چهارشنبه) نوشت که هیاتی از حزب ویکی لیکس به ریاست ˈجان شیپتونˈ پدر ˈجولیان آسانژˈ موسس سایت افشاگر ویکی لیکس و رییس این حزب سیاسی به منظور ابراز همبستگی خود با مردم و دولت سوریه و نشان دادن مخالفت این حزب با دخالت های نظامی غرب در این کشور٬ وارد سوریه شده و با مقامات بلند پایه این کشور از جمله بشار اسد دیدار کرده است.

به نوشته این روزنامه انگلیسی٬ این حزب نخستین حزب استرالیایی است که نسبت به عواقب مداخله نظامی غرب در سوریه هشدار می دهد.

به گزارش این روزنامه، شیپتون برنامه هایی را برای تاسیس دفتر حزب ویکی لیکس در دمشق به منظور نشان دادن اتحاد و همبستگی با مردم سوریه اعلام کرده است.

دیلی تلگراف نوشت: این حزب پس از سفر به سوریه و دیدار با مقامات سوری٬ با انتقاداتی از سوی احزاب مخالف روبه رو شده است. حزب مخالف چپ میانه ˈکارگرˈ این دیدار را اقدامی غیر معمول و غیر مسوولانه توصیف کرد.

این گزارش می افزاید که هیات این حزب نشست های با ˈوائل حلقیˈ نخست وزیر سوریه٬ ˈفیصل مقدادˈ وزیر خارجه و ˈجهاد اللحامˈ رییس مجلس این کشور داشته است.

روزنامه گاردین در عین حال در گزارش خود مدعی شده است که حزب ˈویکی لیکسˈ در استرالیا از حضور هیاتی از این حزب در سوریه و دیدار با رییس جمهوری آن کشور بی اطلاع بوده است.

بر اساس پیام منتشر شده در سایت توییتر بشار اسد رییس جمهوری سوریه این گروه 23 دسامبر سال 2013 میلادی با اسد دیدار کرد.

حزب ویکی لیکس 22 دسامبر سال 2013 میلادی اعلام کرد که این حزب در هیات همبستگی شرکت می کند. این دیدار بیانگر مخالفت با خشونت و مداخله نظامی غربی ها صورت گرفته است.

حزب ویکی لیس در انتخابات پارلمانی استرالیا در ماه سپتامبر گذشته (شهریور/مهر) شرکت کرد اما موفق به کسب کرسی در پارلمان این کشور نشد.

حزب ویکی لیکس نخستین حزب استرالیایی است که نسبت به پیامدهای مداخله نظامی غرب در سوریه هشدار می دهد.

مترجمام**9329**1010
کد N36131

وبگردی