آفتاب

روزنامه نگار آذری پیشنهاد ایران را گامی مثبت در تغییر نگرش غرب به اسلام دانست

روزنامه نگار آذری پیشنهاد ایران را گامی مثبت در تغییر نگرش غرب به اسلام دانست

باکو- ایرنا- ˈقربان جبرییل افˈ سردبیر نشریه اسلامگرای ˈ نبضˈ تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران در سازمان ملل متحد را گامی مثبت در تغییر نگرش قدرتهایی تعبیر کرد که همواره به دنبال ایجاد تصویری خشن، افراطی و ارتجاعی از اسلام بوده اند.

وی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در باکو، تصویب پیشنهاد اخیر رییس جمهوری اسلامی ایران را از منظر خطر وهابیت مورد ارزیابی قرار داد و افزود: غرب با حمایتهای خود از گروههای تندرو به ظاهر اسلامی از جمله وهابیون همواره به دنبال پیشبرد سیاست های اشغالگرانه خود بوده و با تمسک به رفتارهای خشن و افراط گریهای این قبیل گروهها که با روح اسلام سازگاری ندارند ، تلاش کرده است چهره ای خشن از اسلام ترسیم کند.

به گفته این فعال مطبوعاتی، پیشنهاد حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه جهانی با خشونت و افراط گرایی، غرب و بخصوص آمریکا را که سالهای مدید سیاستی ارتجاعی و امپریالیستی علیه اسلام پیش برده اند، وادار به تغییر موضع کرده است.

وی تصریح کرد: این سیاستها که به بهانه ائتلاف ضد تروریستی منجر به خونریزیی و ویرانگری های فراوان شد هم اکنون در افغانستان و عراق و سایر کشورها بوضوح قابل مشاهده است.

سردبیر نشریه نبض چاپ باکو در ادامه ،پذیرش پیشنهاد ایران از سوی کشورهای عضو سازمان ملل متحد را نشان دهنده ضرورت تجدید نظر غرب و آمریکا در رابطه با سیاستهای گذشته و جستجوی ریشه تروریسم در درون خودشان دانست.

وی با اشاره به مواضع غیر صمیمی و غیر عادلانه کشورهای غربی و آمریکا در برخورد با اینگونه پیشنهاد های انساندوستانه افزود:ˈ این کشورها برای ایجاد تصویری مثبت از خود در مجامع بین المللی از این قبیل پیشنهادها جانبداری می کنند؛ ولی همه این مسائل نزد آنها صرفا روی کاغذ باقی می ماند و در مرحله عمل سیاست های منفعت طلبانه خود را دنبال می کنند.

وی به توافق چندی پیش در مورد ادامه گفت و گو بین ایران و آمریکا به عنوان نمونه ای از این رفتارها اشاره کرد و گفت : با اینکه حضرت ایت الله خامنه ای ، مرجع تقلید مسلمانان جهان در مورد صمیمیت آمریکا در رابطه با این توافق ابراز تردید کردند، ولی برای آنکه بهانه ای به دست آنها ندهند ، تا حدودی از این گفت و گوها حمایت نیز کردند. اکنون ملاحظه می کنیم که با پیش کشیدن بهانه های مختلف ، تحریم های جدیدی علیه ایران وضع می گردد و نه تنها تحریم های غیر قانونی سابق به قوت خود باقی است بلکه حق ایران در برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای نیز زیر سئوال برده می شود.

وی در ادامه گفت :به رغم وجود قطعنامه سازمان ملل متحد در خصوص تاسیس کشور مستقل فلسطین از سال 1967 میلادی، اسراییل تجاوزگر نه تنها امکان تاسیس کشور مستقل فلسطین را نمی دهد بلکه با عملیات غیر قانونی شهرک سازی برای صهیونیست ها در این اراضی ، سیاست های اشغالگرانه خود را دنبال می کند. این رژیم علاوه بر این ، با محاصره نوار غزه حقوق انسانی و بشری ساکنان غزه را لگدمال و مانع بهره مندی آنها از امکانات پزشکی، علمی و فرهنگی می شود.

به گفته جبرییل اف، چنانچه پیشنهاد صلح دوستانه ای چون پیشنهاد اخیر رییس جمهوری اسلامی ایران به مرحله عمل برسد، در اینصورت همه آثار حق کشی ها ، اشغالگریها و تروریسم نیز از میان خواهد رفت.

وی ابراز اطمینان کرد چنانچه کشورهای غرب از پیشنهاد انسانی و صلح دوستانه رییس جمهوری ایران و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب به طور جدی استقبال کنند، در این صورت خود آنها نیز از عواقب تروریسم مصون خواهند ماند و به دور از وحشت و ترس زندگی خواهند کرد.

وی تظاهرات ضد جنگ مردم آمریکا در مقابل کاخ سفید را نشانه آگاهی ملت آمریکا نسبت به نادرست بودن سیاست خارجی کاخ سفید دانست و گفت : مردم آمریکا مایل نیستند سربازان آمریکایی در کشورهای دوردست چون افغانستان و عراق کشته شوند . آنها می خواهند که سربازان به آمریکا بازگردند، زیرا ارتش آمریکا وظیفه ای در خاورمیانه یا خاور نزدیک ندارد و دولت آمریکا نیز بالاخره به این نتیجه خواهد رسید.

خاورم*1206*1446
کد N35859

وبگردی