آفتاب
مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران:

نیاز مخاطب به اطلاعات و اخبار تعطیل بردار نیست

نیاز مخاطب به اطلاعات و اخبار تعطیل بردار نیست

تهران- ایرنا- مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران با اشاره به تعطیلی بیشتر روزنامه های کشور در روزجاری 11 دی ماه گفت : نیاز به اطلاعات ، اخبار و اطلاع رسانی به مخاطبان تعطیل بردار نیست و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، صبح امروز بیشتر مخاطبان و خوانندگان نشریات طبق عادت روزانه زمانی که در مقابل پیشخوان دکه های روزنامه فروشی های سطح شهر به ویژه تهران قرار می گرفتند با پاسخ روزنامه منتشر نشده ، مواجه می شدند . در مقابل تعطیلی حدود 40 روزنامه سراسری تنها چهار روزنامه ایران، قدس، هدف و اقتصاد و خراسان به دکه ها رسید .

مدیرعامل موسسه فرهنگی، مطبوعاتی ایران در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا می گوید : باید به نیاز مخاطبان در هرحال احترام گذاشت ، نیاز به اطلاعات، روزنامه و اخبار خواسته های به حق مخاطبان از صاحبان نشریات کشوراست ، بنابراین نباید با تعطیلی روزنامه در روزی که تمامی ادارات و سازمان های اجرایی کشور فعالند به این نیازها بی پاسخ بود.

محمد تقی روغنی ها با اشاره به اینکه رساندن اطلاعات و اخبار روزانه به مخاطبان از وظایف اصلی نشریات و روزنامه ها و مسئولان فرهنگی مطبوعاتی است، تاکید کرد: براین باورم کسانی که نشر روزنامه ها را برعهده دارند طبیعتا باید در تمام ایام به صورت مرتب براساس وظیفه ای که برعهده رسانه ها نهاده شده به وظیفه اطلاع رسانی خود عمل کنند.

روغنی ها در ادامه به موضوع روزهای بین التعطیل هفته در کشور اشاره کرد و یادآور شد: موضوع بین التعطیلی مقدار زیادی باعث بدعادتی هایی شده و به بهانه های مختلف کار خود را بدون توجه به نیاز مخاطبان متوقف می کنیم.

استاد علوم روزنامه نگاری افزود: تعطیلات در کشور ما زیاد است و طبیعتا این مسئله ایجاب می کند تا جایی که می توانیم از فرصت ها برای کار و تلاش بیشتر استفاده کنیم نه اینکه ما هم به بهانه های مختلف از جمله قرار گرفتن بین تعطلیلی باعث افزایش تعطیلات نشریات شویم.

مدیرعامل موسسه مطبوعاتی ایران می گوید : روزنامه ها و به خصوص بخش فرهنگی جامعه باید تلاش درجهت جا انداختن این نکته که تا حد امکان تعطیلی ها را فرصتی برای اینکه کارمان را انجام دهیم بدانند .

روغنی ها تاکید کرد که روزنامه ها باید پیشگام ترویج حل این مسئله باشند و حتی در ایام تعطیل کار اطلاع رسانی را تحت هیچ شرایطی متوقف نکنند.

وی افزود: باید نسبت به رفتار خودمان مقداری نقد داشته باشیم و بررسی کنیم که به چه بهانه ای کار اطلاع رسانی را تعطیل کرده ایم.

مدیرعامل موسسه مطبوعاتی ایران خاطرنشان کرد: البته نگاهی هم در این میان هست ، اینکه برخی نشریات و روزنامه در کشور به خاطر مشکلات اقتصادی و گرانی کاغذ سعی می کنند با توجه به این فرصت ها بخشی از مشکلات خود را کاهش داده و مرتفع کنند.

روغنی ها اظهار داشت: این مسئله توجیه درستی نیست چون ضربات و لطمات فرهنگی و رسانه ای این قضیه بیشتر از سود آن برای نشریه و کشور است و این موضوع و بهانه وجهه ی رسانه را مخدوش می کند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به مشکلات عدیده اقتصادی این موسسه و مشکلات به جا مانده از گذشته آن نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات این موسسه هم زیاد است ولی آنچه مسلم است اینکه فکر می کنیم در موازنه بین جلب اعتماد مخاطب و مشکلات اقتصادی مقداری باید به بحث توجه به مخاطب و ضرورت اطلاع رسانی بیشتر تاکید کرد.

روغنی ها در پایان افزود: باید به نیازهای مخاطب در حوزه اطلاعات و اخبار احترام گذاشت و اطلاع رسانی در همه ایام را مد نظر داشت.

فراهنگ(4)**1355**1601**
کد N35746

وبگردی