آفتاب
حقیقت پور در گفتگو با مهر خبر داد:

پشتیبانی و حمایت بندر بن سلطان از عامل انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت/ ارسال پیام تشکر مجلس به مقامات لبنانی

پشتیبانی و حمایت بندر بن سلطان از عامل انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت/ ارسال پیام تشکر مجلس به مقامات لبنانی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عامل فرماندهی اقدام تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت فردی به نام «ماجد الماجد» است که با بندربن سلطان عامل سعودی در تماس بوده و از سوی وی پشتیبانی و تدارک می شده است.

منصور حقیقت پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، ضمن تقدیر از مقامات امنیتی لبنان درخصوص شناسایی و دستگیری عامل انفجار مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت: در سفر هیات پارلمانی ایران به لبنان و در جریان ملاقات با مسئولان امنیتی و مقامات عالی رتبه لبنان، از آنها درخواست کرده بودیم که به طور جدی نسبت به شناسایی عاملان این اقدام تروریستی اقدام کنند، از مقامات لبنانی به دلیل استقبال از هیات پارلمانی ایران در آن سفر و نیز پیگیری جدی تا رسیدن به نتیجه و دستگیری عامل این اقدام تروریستی کمال تشکر را داریم.

وی با اشاره به اینکه از مقامات امنیتی لبنان درخواست داریم به تحقیقات خود در این زمینه ادامه دهند افزود: عامل فرماندهی این اقدام تروریستی فردی به نام «ماجد الماجد» است که با بندربن سلطان عامل سعودی در تماس بوده و از سوی وی پشتیبانی و تدارک می شده است.

نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین ادامه داد: مقامات امنیتی لبنان جزئیات بیشتر این اقدام تروریستی را به اطلاع مردم لبنان و ملت ایران برسانند تا مردم بدانند که چه جریاناتی تلاش می کنند لبنان را ناامن کرده، رابطه بین ایران و لبنان را بر هم زده و تفرقه بین شیعه و سنی ایجاد کند.

حقیقت پور گفت: مسئولان سیاسی - تبلیغاتی لبنان بر این مسئله متمرکز شده تا بتوانند آثار مثبت این اقدام را بر سر سفره امنیت ملت لبنان بنشانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: امروز پیام تشکر رسمی از سوی کمیسیون امنیت ملی را برای مقامات لبنانی ارسال خواهیم کرد و در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون برای پیگیری بیشتر این اقدام تروریستی به جمع بندی خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه وظایف وزارت امور خارجه کشورمان هم در این باره مشخص است خاطرنشان کرد: از وزارت امور خارجه توقع داریم که برخورد جدی تری با دولت عربستان کرده و اعتراض خود را به مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشری اعلام کند.

به گزارش مهر، سه شنبه 28 آبان ماه، انفجار بمب در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنانمان شد.

کد N35650

وبگردی