آفتاب

السفیر: کمک عربستان به ارتش لبنان یعنی جنگ داخلی

السفیر: کمک عربستان به ارتش لبنان یعنی جنگ داخلی

روزنامه السفیر در گزارشی با تشریح ابعاد مختلف کمک نظامی وعده داده شده عربستان سعودی به ارتش لبنان نتیجه گرفته است که این امر در راستای دامن زدن به جنگ داخلی در این کشور صورت می گیرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه لبنانی السفیر کمک وعده داده شده عربستان سعودی به ارتش این کشور را که بالغ بر سه میلیاد دلار می شود و قرار است با نیم میلیارد دلار تجهیزات نظامی از سوی فرانسه کامل شود را مشکوک و در راستای دامن زدن به جنگ داخلی در لبنان تفسیر کرده است.

این روزنامه با ارائه مستنداتی نوشته است که این کمک های سنگین مالی از سوی عربستان بهتر بود به دولت این کشور وعده داده می شود نه ارتش چرا که مشخص نیست ارتش با این دلارها چه خواهد کرد و در چه راهی ارتش را تجهیز به سلاح های نو خواهد کرد.

این روزنامه همچنین به صورت جدی در خصوص اینکه عربستان سعودی و فرانسه خیال داشته باشند ارتش این کشور را به تجهیزات پیشرفته نظامی که بتواند در برابر تجاوزات احتمالی اسرائیل قدرتمند کند ابراز تردید کرده است.

السفیر در نهایت و در لفافه اینگونه استنتاج کرده است که این پول ها صرفا در اختیار ارتش قرار گرفته تا سلاح مقاومت و حزب الله را هدف بگیرد و این سناریوی خطرناکی است که هر آن می تواند لبنان را به اواخر دوران امین جمیل و یک جنگ داخلی خونین رهنمون سازد. 

52261

 

کد N35564

وبگردی