آفتاب

انتقاد از حزب "ویکی لیکس" استرالیا به خاطر دیدار با اسد

انتقاد از حزب "ویکی لیکس" استرالیا به خاطر دیدار با اسد

حزب "ویکی لیکس" در استرالیا نسبت به حضور هیاتی از این حزب در سوریه و دیدار با رئیس جمهوری آن کشور ابراز بی اطلاعی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارش شده که این هیات با حضور جان شیپتون، پدر جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی لیکس و رئیس این حزب سیاسی با هدف نشان دادن همبستگی خود با مردم سوریه و مخالفت با مداخله نظامی غربی‌ها به دمشق رفته است.

بر اساس پیام منتشر شده در سایت توییتر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، این گروه 23 دسامبر سال 2013 میلادی با اسد دیدار کرد.

افشای این مساله در استرالیا با جار و جنجال همراه بود و حزب مخالف چپ میانه "کارگر" این دیدار را اقدامی غیر معمول و بی مسئولیت توصیف کرد.

کریس بوئن، رئیس حزب کارگر استرالیا گفت: حکومت اسد به شدت از سوی سراسر جهان مورد انتقاد قرار گرفته است. حزب سیاسی استرالیایی که فکر می‌کند باید به سوریه برود، با آن‌ها گفت‌وگو کند و تلاش کند تا مشروعیتی برای حکومت سوریه به دست آورد، باید برای این کارش توضیح دهد.

اما سایت ویکی لیکس نسبت به این مساله ابراز بی اطلاعی کرده و گفت: میانجی گری صلح ایده خوبی است اما ما از این دیدار اطلاعی نداشته و آن را تایید نکرده‌ایم.

به گزارش روزنامه "استرالیا" این هیات شامل شیپتون، گیل مالون، عضو شورای ملی ویکی لیکس، تیم اندرسون، استاد دانشگاه سیدنی و جمال دائود، فعال پناهندگان بوده است.

به گزارش این روزنامه، شیپتون برنامه‌هایی را برای تاسیس دفتر حزب ویکی لیکس در دمشق به منظور نشان دادن اتحاد و همبستگی با مردم سوریه اعلام کرده است.

حزب ویکی لیکس در بیانیه‌ای گفت: گزارش رسمی درباره این هیات حقیقت یاب باید زمانی که آن‌ها به استرالیا بازگشتند، منتشر شود.

حزب ویکی لیکس 22 دسامبر سال 2013 میلادی در پیامی اعلام کرد، این حزب در هیات همبستگی شرکت می‌کند. این دیدار بیانگر مخالفت با خشونت و مداخله نظامی غربی‌ها صورت گرفته است.

این حزب افزود: حزب ویکی لیکس نخستین حزب استرالیایی است که نسبت به پیامدهای مرگبار مداخله نظامی غربی در سوریه هشدار می‌دهد. این حزب اعتبار بهانه‌ها برای چنین‌ مداخله‌ای بر مبنای گزارش‌های غیر واقعی درباره استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه مردم سوریه را نیز سوال می‌برد.

انتهای پیام

کد N35407

وبگردی