آفتاب
/استقلال جامعه مداح/

یک پیر غلام اهل‌بیت(ع): یک مداح "حنجره‌اش" را فقط به امام حسین(ع) فروخته‌ است

یک پیر غلام اهل‌بیت(ع): یک مداح "حنجره‌اش" را فقط به امام حسین(ع) فروخته‌ است

یک پیر غلام اهل‌بیت(ع) گفت: ما باید خود را به امام حسین(ع) بفروشیم و فروخته‌ایم و در حال حاضر هم به همین دلیل است که می‌بینیم از پیرغلامان امام حسین(ع) اینقدر تجلیل می‌شود و مردم به آنان التماس دعا می‌گویند.

اکبر بازوبند در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ما کسانی را مداح می‌دانیم که حنجره شان را فقط به امام حسین (ع) فروخته‌اند یعنی فردی که وقتی "السلام علیک یا اباعبدالله" می‌گوید تمام وجودش آن را می‌گوید.

وی با بیان اینکه چنین فردی اگر یک خط شعر بخواند هم از دیوار گریه می‌گرید، ادامه داد: ولی اگر قرار باشد من خود را به افراد مختلف بفروشم نمی‌توانم که بر قلب‌ها اثر بگذارم؛ زیرا اگر در خانه اهل بیت (ع) اخلاص داشتی و در اصطلاح "سیمت وصل بود"، می‌توانی بر مردم نیز تاثیر بگذاری.

این پیرغلام اهل بیت(ع) اظهار کرد: خدا مرحوم آقای علامه را رحمت کند. من حدود 35 سال پیش از ایشان سوال کردم که آقا چطور است که شما اینقدر نفس‌تان اثر دارد و هر مجلسی که می‌روید می‌گویند که آقای علامه آمد. گفت اکبرجان من تا صبح در خانه خودم زیارت عاشورا نخوانم و ارادتم را به ابی عبدالله نشان ندهم در میان مردم نمی‌آیم؛ بنابراین اول صبح خودم برای امام حسین (ع) می‌گریم و اشک می‌ریزم و بعد به جامعه و در میان مردم می‌آیم.

این پیر غلام اهل بیت(ع) گفت: دستگاهی که بازنشستگی ندارد دستگاه امام حسین(ع) است و کسی که در این دستگاه فعالیت می‌کند روزی که از دنیا می‌رود عزتش بیشتر از روز اولش است و مردم به وی احترام می‌گذارند و می‌گویند که وی پیرغلام امام حسین(ع) است و چنین فردی خود را به آن حضرت فروخته است.

بازوبند افزود: ما اگر در 8 سال دفاع مقدس پیروز شدیم خدا رحمت کند حضرت امام را که فرمودند ما هر چه داریم از این گریه‌ها داریم و مقام معظم رهبری نیز گفته‌اند که مداحان نسب شما به "دعبل‌" ها و "فرزدق" ها می‌رسد" بنابراین اگر یک مداح در این مسیر جلو رفت مسیر درست را پیموده است.

وی در ادامه خطاب به حضرت سیدالشهدا(ع) و تاکید بر وابستگی صرف به آن حضرت از سوی مداحان گفت: من را غلامی تو بود تاج افتخار/ این تاج را به افسر شاهان نمی‌دهم/ حسین جان/ گر انتخاب جنت و کویت به من دهند/ کوی تو را به جنت رضوان نمی‌دهم.

انتهای پیام

کد N35337

وبگردی