آفتاب

برگزاری مراسم سوگواری رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) در باکو

برگزاری مراسم سوگواری رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) در باکو

باکو- ایرنا- مسلمانان جمهوری آذربایجان در سالروز رحلت جانگداز نبی گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط گرامی اش حضرت امام حسن (ع) به عزاداری پرداختند.

حسینیه اهل بیت (ع) ایرانیان مقیم باکو سه شنبه شب مملو از جوانان و مومنانی بود که آمده بودند در روزهای پایانی ماه صفر چشمان اشکبار خود را یک بار دیگر در سوگ آن یگانه هستی و امام دوم شیعیان بشویند .

عزاداران پس از اقامه نماز مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام و المسلمین ˈسید علی اکبر اجاق نژادˈ نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و استماع آیاتی از قرآن کریم به سخنرانی

نماینده ولی فقیه در خصوص فضایل اخلاقی نبی گرامی اسلام (ص) و همچنین مسئولیت های سنگین انسان در پیشگاه احدیت از دیدگاه قرآن و احادیث گوش جان سپردند و سپس همنوا با ذاکر اهل بیت علیه السلام به سینه زنی پرداخته و اشک ماتم ریختند.

ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان ، نمایندگان نهادهای ایرانی و خانواده های آنان و اعضای انجمن علمی ، فرهنگی و ورزشی دانشجویان ایرانی دانشگاههای باکو نیز با حضور پر شور خود در این مراسم، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان دادند.

این مراسم تا روز پنجشنبه، سالروز شهادت امام هشتم شیعیان ، حضرت امام رضا علیه السلام در همین مکان ادامه خواهد یافت.

خبرهای دریافتی از دیگر نقاط شهر باکو ، قصبه های اطراف و دیگر شهر های جمهوری آذربایجان حاکی است، مردم مومن و دیندار این مناطق نیز با برپایی مراسم ویژه عزاداری ، ارادت خود را به خاندان نبوت نشان داده اند.

خاورم*1206**1586*
کد N35131

وبگردی