آفتاب

سوریه ، ترکیه را به حمایت از تروریسم در مرزهای مشترک متهم کرد

سوریه ، ترکیه را به حمایت از تروریسم در مرزهای مشترک متهم کرد

تهران - ایرنا - بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در نامه ای به بان کی مون دبیر کل این سازمان و الکسس لامیک رییس شورای امنیت ، مقام های ترکیه را به حمایت از تروریسم در مرزهای سوریه متهم کرد .

پایگاه خبری النشرهˈ لبنان به نقل از صدای روسیه نوشت: الجعفری در این نامه ، مقام های ترکیه را به کمک سازمان یافته از طریق ارسال اسلحه برای تروریست ها در چندین منطقه و از جمله باب الهوی، فوز خربة الجوز ، قریة غزالة ، تل الذهب و چند منطقه دیگر متهم کرد .

بشار الجعفری نمانیده سوریه در سازمان ملل در این نامه تاکید کرد: مقام های ترکیه از گروه هایی حمایت می کنند که هر روز دست به عملیات تروریستی ضد مردم سوریه و ساختمان های دولتی و دیگر تاسیسات زیربنایی کشور می زنند .

در این نامه آمده است: تروریست ها به بیمارستان ها ، مراکز آموزشی ، زیارتگاه ها و قبور مسیحیان و مسلمانان ، هیات های دیپلماتیک و کودکان در مدارس و اتوبوس ها حمله می کنند .

الجعفری کمک به تروریست ها را نقض دستورالعمل های بین المللی و همچنین قطعنامه های شورای امنیت دانست .

وی در این نامه خاطر نشان کرد که از اواخر سال 2012 میلادی تا کنون ، ترکیه میزبان شمار زیادی تروریست از کشورهای لیبی ، یمن ، چچن و قزاقستان بوده و این کشور پس از آموزش دادن آنها، در مرزهای ترکیه با سوریه ، به تروریستها کمک می کند تا وارد سوریه شوند .

الجعفری به پیوست این نامه ، نام 546 نفر از تروریست های یمنی را که از طریق خاک ترکیه وارد سوریه شده اند ، ذکر کرده است .

نماینده سوریه در سازمان ملل از شورای امنیت خواست به وظایف خود در این خصوص عمل کند و دست به اقدام هایی ضد ترکیه زده و این کشور را مسوول کمک به تروریست ها در سوریه معرفی کند .

مترجمام **2041**1651
کد N35130

وبگردی