آفتاب
شبکه lbcلبنان:

عضو برجسته القاعده در لبنان بازداشت شد

عضو برجسته القاعده در لبنان بازداشت شد

بیروت - ایرنا- شبکه تلویزیونی lbc لبنان روز سه شنبه اعلام کرد که دستگاه های امنیتی این کشور «ماجد الماجد» شهروند سعودی و عضو برجسته القاعده را بازداشت کرده اند.

به گزارش ایرنا، این شبکه تلویزیونی لبنانی با بیان اینکه بازداشت الماجد هفته گذشته صورت گرفته است، افزود: عربستان سعودی و آمریکا بدنبال بازداشت الماجد به اتهام عضویت او در القاعده و اقدامات تروریستی بوده اند.

دستگاه های امنیتی لبنان تاکنون بطور رسمی این خبر را اعلام نکرده اند.

گفته می شود که الماجد سالهای گذشته در اردوگاه عین الحلوه نزدیک شهر صیدا در جنوب لبنان مخفی بوده و چند ماه قبل برای بیعت با « ابو محمد الجولانی» سرکرده گروه تکفیری تروریستی « جبهه النصره» به سوریه رفته است.

منابع خبری گفته اند که الماجد عضو برجسته القاعده از فرماندهان گردان های « عبدالله عزام» در سرزمین شام بوده و جنایات تروریستی هفته گذشته در شهر صیدا برای فراری دادن وی بوده است.

شاخه لبنانی گردان های عبدالله عزام مسئولیت انفجارهای تروریستی 28 آبان ماه در مقابل سفارت ایران در بیروت را که به شهادت 25 تن از جمله رایزن فرهنگی ایران در لبنان و همچنین زخمی شدن بیش از 150 تن منجر شد، برعهده گرفته است.

اخیرا یک پیام صوتی 14 دقیقه ای از شیخ تکفیری « سراج الدین زریقات» سرکرده گروه تروریستی موسوم به «عبدالله عزام» که مسئولیت انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفت درصفحه این گروه در توئیتر منتشرشد و او بار دیگر به تکرار تهدیدهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله و مقاومت ضد صهیونیستی پرداخت.

وی در این پیام صوتی حتی مسئولیت ترور شهید « حسان اللقیس» از فرماندهان حزب الله لبنان را برعهده گرفت و در دفاع از رژیم صهونیستی گفت که این رژیم مرتکب این اقدام تروریستی نشده است.

در میان سخنان شیخ تکفیری زریقات ، تصاویری از دو تروریست انتحاری ˈابواویس الصیداویˈ مقلب به ˈمعین ابو ظهرˈ و ˈابوسفیان الشامی ˈملقب به ˈعدنان المحمدˈ به نمایش درآمد که به همراه چند تن دیگر بودند.

این دو تروریست عاملان انتحاری انفجار تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت بودند.

براساس این گزارش، اداره اطلاعات ارتش لبنان در جنوب این کشور سه روز قبل اعلام کرد که « مصطفی . ح» یکی از هواداران شیخ تکفیری « احمد الاسیر» که مشکوک به ارتباط با عاملان انفجار تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت بازداشت شد.

این عنصر مرتبط با شیخ تکفیری الاسیر بعداز تحقیقات از او آزاد شده است.

مصطفی . ح در تصویری کنار « معین ابوظهر» یکی از عوامل تروریستی انتحاری مقابل سفارت ایران در بیروت که اخیرا منتشر شده، حضور داشته است.

خاورم ** 1324** 3404
کد N34986

وبگردی