آفتاب

نخست وزیر ترکیه از یک روزنامه نگار دیگر شکایت کرد

نخست وزیر ترکیه از یک روزنامه نگار دیگر شکایت کرد

آنکارا - ایرنا - ˈرجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه از خبرنگار روزنامه زمان چاپ این کشور (نشریه وابسته به جماعت نور) به دادگاهی در آنکارا شکایت کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه، وکلای مدافع نخست وزیر ترکیه امروز در دادخواست خود علیه ˈماهر زینالوˈ به اتهام توهین و تلاش برای تحریک مردم ترکیه علیه اردوغان از این روزنامه نگار شکایت کردند.

وکلای اردوغان در دادخواست خود اعلام کرده اند که این روزنامه نگار در شبکه های اجتماعی اطلاعات نادرست و تحریک آمیزی علیه نخست وزیر ترکیه منتشرکرده است.

نخست وزیر ترکیه چندی پیش نیز توسط وکلای مدافعش از ˈالی آچیکˈ روزنامه نگار این کشور به علت مطلبی که در یک شبکه اجتماعی منتشر کرده و از او به عنوان دیکتاتور، دروغگو، توطئه گر و گستاخ نام برده بود، شکایت کرد.

اردوغان با عنوان اینکه سخنان این روزنامه نگار وجهه وی را نزد جامعه جریحه دار کرده، گفت: هدف از این نوشته ها، سوق دادن جامعه به کینه ورزی و خصومت است.

اردوغان علاوه بر مجازات الی آچیک خواستار ۵۰ هزار لیر ترکیه غرامت از وی شده بود.

نخست وزیر ترکیه تاکنون دهها مورد اقامه دعوی علیه نویسندگان و روزنامه نگاران ترکیه به دادگاه ارایه کرده است. مساله اقامه دعاوی اردوغان علیه نویسندگان و روزنامه نگاران این کشور یکی از موارد انتقاد از وی از سوی جامعه ترکیه است.

خاورم ** 230 ** 1597
کد N34981

وبگردی