آفتاب
در دیدار با رییس دولت امارات متحده عربی؛

نخست وزیر پاکستان بر اهمیت روابط راهبردی با امارات تاکید کرد

نخست وزیر پاکستان بر اهمیت روابط راهبردی با امارات تاکید کرد

اسلام آباد - ایرنا - ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان سه شنبه شب در دیدار با رییس دولت امارات متحده عربی، بر اهمیت روابط دوجانبه و راهبردی میان اسلام آباد و ابوظبی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری، ˈشیخ خلیفه بن زیاد بن سلطان آل نهیانˈ رییس دولت امارات عصر امروز سفری غیررسمی به پاکستان انجام داد و در شهر ˈرحیم یار خانˈ در جنوب ایالت پنجاب با نواز شریف دیدار و گفت وگو کرد.

در همین حال برخی از رسانه های محلی پاکستان ادعا کردند که رییس دولت امارات متحده عربی برای میانجی گیری میان دولت نواز شریف و ˈپرویز مشرفˈ حاکم نظامی سابق پاکستان به این کشور سفر کرده است.

مشرف به اتهام خیانت بزرگ به کشورش مواجه بوده و قرار است فردا (چهارشنبه) در دادگاه پاسخگوی قضات عالی پاکستان در اسلام آباد باشد.

با این حال تاکنون هیچ منبع رسمی یا مقام دولتی پاکستان چنین گزارشی را تایید نکرده است.

دفتر نخست وزیری پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد که نواز شریف در این نشست از سرمایه گذاری شرکت های اماراتی در پاکستان که گامی در راستای افزایش سطح همکاری های تجاری دو کشور محسوب می شود، قدردانی کرد.

نواز شریف با تبریک به رییس دولت امارات متحده عربی در خصوص انتخاب شهر تجاری دبی به عنوان محل برگزاری نمایشگاه بین المللی اکسپو 2020 افزود: این مهم برای کشورهای اسلامی بویژه پاکستان مایه افتخار است که دبی به عنوان محل برگزاری اکسپو 2020 انتخاب شده است.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به حضور فعلی 1.25 میلیون شهروند پاکستانی در امارات به منظور کسب درآمد و انجام فعالیت های تجاری تاکید کرد که اتباع پاکستانی مقیم امارات به یک پل ارتباطی میان دو کشور تبدیل شده و به نقش خود برای توسعه این کشور عربی ادامه می دهند.

آساق ** 1095 ** 1597
کد N34904

وبگردی