آفتاب
ابوترابی فرد:

اقتدار ملت ایران باعث شکل‌گیری گفتگویی برآمده از تواضع غربی‌ها شد

اقتدار ملت ایران باعث شکل‌گیری گفتگویی برآمده از تواضع غربی‌ها شد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت: اقتدار ملت ایران باعث شکل‌گیری یک گفت‌وگوی برآمده از تواضع غربی‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز که در مراسم تدفین پیکر پاک و مطهر 5 شهید گمنام دفاع مقدس در میدان امام حسین(ع) سخنرانی می کرد ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا (ع) گفت: شهیدان پیروان سیدالشهدا هستند که نماد تجلی تفکر عاشورا بر متن جامعه دینی و اسلامی ما به شمار می روند.

نایب‌رئیس مجلس در ادامه سخنان خود با بر شمردن ویژگی‌های اهل ایمان گفت: یکی از ویژگی‌های اهل ایمان دل‌های نورانی است که به یاد خدای سبحان می‌تپد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود 9 دی را نماد صبر و پایداری ملت ایران دانست و تاکید کرد: اگر در 9 دی صبر و پایداری گره خورده با استقامت تهران را به نماد شعور برابر استکبار جهان و مزدوران داخلی تبدیل نمی‌کرد آیا تهران شاهد این امنیت و اقتدار بود؟

ابوترابی با بیان اینکه دولتمردان از تجربه‌های گذشته پند بگیرند اظهار داشت: مسیر اقتدار ملت بزرگ ایران از مسیر شناخت جایگاه رهبری و پیوند استوار امت با امام خویش می‌گذرد؛ هر چهره و فعال سیاسی و هر مدیری که خلاف این گام بردارد در جهت منافع بیگانه گام برداشته است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره مجدد به نشانه‌های اهل ایمان گفت: صبر یکی دیگر از ویژگی‌های اهل ایمان است؛ تمام دستاوردهای دنیای اسلام در تمامی طول تاریخ مرهون ایمان، بصیرت، صبر، استقامت و پایداری مسلمانان در کنار حق است.

ابوترابی با بیان اینکه اگر حق نبود جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار سیاسی قرار نداشت تصریح کرد: ملت ایران در سایه صبر بر سختی‌ها همانند جنگ تحمیلی که یک تهدید بزرگ بود فائق آمدند و آن تهدید را به یک نماد قدرت تبدیل کردند.

وی اضافه کرد: همان نماد قدرت ایرانی‌ها تبدیل به آزادی مردم عراق از زیر چکمه‌های صدام شد، همان صبر و ایمان مردم ایران لبنان را به نماد مقاومت اسلامی در قلب دنیای اسلام و جهان عرب تبدیل کرد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه دشمن بعد از کشیدن طعم تلخ شکست در دوران دفاع مقدس فشار و تحریم‌های اقتصادی را در دستور کار قرار داد خاطرنشان کرد: بیش از یک دهه صبر ملت ایران برابر تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن راه را برای ایجاد و تقویت اقتدار ایران فراهم کرد به صورتی که 1+5 و قدرت‌های بزرگ جهانی با تواضع برابر اراده ملت ایران وادار به خضوع می‌شوند.

ابوترابی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت: اقتدار ملت ایران باعث شکل‌گیری یک گفت‌وگوی برآمده از تواضع غربی‌ها شد.

وی در بخش بعدی سخنان خود باز هم به حماسه 9 دی اشاره کرد و افزود: اگر 9 دی نبود حماسه حضور 64درصدی ملت در انتخابات مجلس نهم در اوج امنیت و عزت شکل نمی‌گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس در همین زمینه یادآور شد: اگر 9 دی نبود راه برای شکسته شدن توطئه‌های بیگانگان هموار نمی‌شد و شاهد خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد 92 آن هم با حضور 73درصدی مردم در پای صندوق‌های رای نبودیم.

ابوترابی اقتدار امروز ملت ایران را نتیجه صبر و پایداری دانست و گفت: اقتدار ملت ایران به دلیل حضور امام و پیشوای عادل، هوشمند، بصیر و شجاع است که برابر استکبار بسیار قاطع و برابر ملت بسیار متواضع می‌باشد.

وی اضافه کرد: دیروز امام بزرگوار خیمه انقلاب و ریسمان وحدت ملت ایران بود و امروز پیشوا و جانشین خلف ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این اقتدار را حفظ کرده به عنوان کلیدواژه بصیرت، نظام را هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را از ارزش‌های متعالی اسلام گرفته است اظهار داشت: این ارزش‌ها به زیبایی در مردمسالاری دینی تجلی یافته است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه نظام سلطه هیچگاه دست از ستیز با نظام اسلامی بر نمی‌دارد تصریح کرد: آمریکا و ایادی‌اش و همچنین مزدوران آنها در منطقه برای همیشه با نظام برآمده از اسلام و اقتدار و مقتدر سر ستیز دارند.

ابوترابی خاطرنشان کرد که ملت باید در پرتو وحدت ملی و با هوشیاری و بصیرت توطئه‌های استکبار را رصد کرده و با دقت در مسیرهای اشاره شده از سوی رهبر معظم انقلاب گام بردارند.

وی با اشاره به 5 شهید گمنامی که در میدان امام حسین تدفین شدند ابراز امیدواری کرد که حضور این شهیدان باعث ارتقا معنویت و ارزش‌های متعالی اسلام در تهران به ویژه در شرق این شهر شود.

کد N34794

وبگردی