آفتاب

کعبی:ساخت هویتی مجهول برای امت اسلامی از فتنه های دشمن است

کعبی:ساخت هویتی مجهول برای امت اسلامی از فتنه های دشمن است

یک عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: بدون تردید پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) سمبل زیبای انسانیت و زینت بخش تاریخ بشریت است.

آیت الله عباس کعبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، با گرامیداشت رحلت جانگداز پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، افزود: پیام اسلام و پیامبرش از صدر اسلام تا بشریت معاصر ساخت جامعه متمدن اسلامی بر پایه عقلانیت، معنویت، عدالت، رحمت، مغفرت، آزادی، تلاش و کوشش، سلامت، امنیت، بهداشت، خانواده بنیادی و رشد و تعالی است.

وی تحقق تمدن اسلامی بر پایه آموزه های اسلامی و دینی را یکی از رسالت های مهم نبی اکرم(ص) برشمرد و افزود:اسلام ناب محمدی با تلفیق علم و ایمان، تمدن اسلامی و انسانی را به ارمغان آورد و امروز تمدن مادی و غربی که نماد آن آمریکا و قدرت های استکباری است در مقابل تمدن اسلامی رو به افول است.

کعبی، گفت: آمریکا، صهیونیست و تمدن غرب برای مواجه با تمدن اسلامی و از میان بردن فرهنگ غنی و ارزشمند دینی برنامه‌های مختلفی را طراحی کرده‌اند و تلاش می‌کنند با فرقه گرایی، قومیت گرایی و ایجاد تفرقه میان امت اسلامی آنها را از هویت اسلامی خود جدا کنند.

وی ساخت هویتی مجهول برای امت اسلامی را یکی از فتنه های مهم دشمن دانست و خاطرنشان کرد:برای ایجاد هویت مجهول در جامعه اسلامی، مطرح کردن مدل اسلام انحرافی و اسلام لیبرال در مقابل اسلام ناب محمدی از مهم ترین این توطئه ها است.

عضو مجلس خبرگان گفت:دشمنان با برنامه ریزی های مدون و با سرمایه های هنگفت می خواهند انفعال در مقابل غرب را ترویج کنند که تریج اسلام انحرافی تکفیری از اهداف مهم آنان است.

وی در خصوص اهداف شوم وهابیت و تکفیری ها افزود:مهم ترین هدف تکفیری ها،به تحریف کشاندن اسلام ناب محمدی بر پایه عقلانیت به سمت اسلامی بدون منطق، فاقد عقلانیت و متحجرانه و به دور از حقیقت است.

کعبی تصریح کرد:باید جایگاه حقیقی اسلام ناب محمدی و منش پیامبر مهر و رحمت برای جهانیان به خوبی تبیین شود، زیرا اسلام رسول الله، ایمان، عمل صالح، امنیت، اقتدار، معنویت، ستیز با ظالمان و مستکبران است و این اسلام می تواند بشریت را به جامعه متمدن رهنمون سازد.

وی ولایت مداری را عاملی مهم در حفظ وحدت میان مسلمین خواند و گفت:با ظهور انقلاب اسلامی و تلاش های بی بدیل امام خمینی(ره)، اسلام ناب محمدی در جهان مطرح شود، اسلامی که در آموزه های خط امام و خط رهبری ادامه می یابد و تبلور پیدا می کند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تمدن اسلامی پروژه تمدن مادی و غربی را به چالش کشانده است و امروز حتی بسیاری از اهل تسنن نیز در مخالفت با جریان انحرافی تکفیری ها به عنوان توطئه ای بزرگ از سوی غرب موضعی قاطعانه و جدی در برابر انحرافات دارند تا با عنایت حق تعالی بتوانیم به وحدت میان مسلمین جهان در ترویج اسلام ناب محمدی موفق باشیم.

انتهای پیام

کد N34702

وبگردی