آفتاب

هشدار یونیسف نسبت به خشونت‌ها علیه کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی

هشدار یونیسف نسبت به خشونت‌ها علیه کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی

یونیسف اعلام کرد که در جریان درگیری‌ها در جمهوری آفریقای مرکزی دست‌کم دو کودک سر بریده شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یونیسف اعلام کرد که دو کودک سر بریده و یک کودک هم تکه تکه شده است. همچنین از زمان آغاز درگیری‌ها در جمهوری آفریقای مرکزی در اوایل دسامبر 2013 میلادی دست‌کم 16 کودک کشته و 60 تن دیگر نیز زخمی شدند.

"سیلماسنه دیاباته"، نماینده یونیسف در آفریقای مرکزی گفت: سطح خشونت‌ها علیه کودکان و نوجوانان در این کشور آفریقایی به شدت بی‌سابقه است. تعداد زیادی از کودکان از جانب گروه‌های مسلح به خدمت گرفته می‌شوند و به صورت مستقیم مورد هدف قرار می‌گیرند. حملات هدفمند علیه کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی نقض حقوق بشر است و باید متوقف شود.

درگیری‌های سه هفته‌ای اخیر در این کشور آفریقایی بیش از یک هزار کشته و صدها هزار بی‌خانمان بر جای گذاشته است.

نیروهای فرانسوی و آفریقایی حاضر در این کشور با درگیری‌ها و ناآرامی‌ها مبارزه می‌کنند.

یونیسف اعلام کرد که کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی از جانب دو طرف درگیری‌ها به میدان‌های مبارزه و جنگ کشیده می‌شوند. بنابراین، باید سریعا این درگیری‌ها و ناآرامی‌ها پایان یابد.

این سازمان همچنین خواستار حمایت از کودکان در این کشور آفریقایی شده است.

این گزارش از سوی یونیسف پس از انتشار آمارهای پزشکان بدون مرز صورت گرفت که اعلام کردند در دسامبر 2013، بیش از 1000 تن را در بانگوئی، پایتخت آفریقای مرکزی مورد درمان قرار دادند.

پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در چند روز گذشته افرادی را که دچار جراحات ناشی از درگیری‌ها با قمه و چاقو شده بودند، تحت درمان قرار داده است.

در حالی که بحران در آفریقای مرکزی همچنان ادامه دارد، اتحادیه اروپا اعلام کرد که نشستی بلندپایه را در ژانویه 2014 درباره حوادث پیش‌ آمده در این کشور برگزار می‌کند.

انتهای پیام

کد N34542

وبگردی