آفتاب

توصیه بشار اسد به علمای دینی/ تفکرات وهابی و تکفیری را افشا کنید

توصیه بشار اسد به علمای دینی/ تفکرات وهابی و تکفیری را افشا کنید

رئیس جمهور سوریه در دیدار با گروهی از علمای اسلامی لبنان بر لزوم افشاگری تفکرات افراطی وهابی و تکفیری توسط علما تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه با اعضای جمعیت علمای اسلامی لبنان به ریاست شیخ "حسان عبدالله"  در دمشق دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: افراطی گری و تفکرات وهابی وجهه حقیقی دین اسلام را که بر مبنای گذشت است، خدشه دار می کند و علمای دینی نقش مهمی در این موضوع دارند.

بشار اسد با اشاره به نقش مهم علمای منطقه در مواجهه با تفکرات وهابی، افزود: علما باید در برابر این تفکرات که در تعارض با جوامع ما قرار دارند، عمل کنند و طرحهای مورد نظر وهابی ها و تکفیری را بر ملا کرده و اسلام واقعی را معرفی کنند.

اعضای جمعیت علمای اسلامی لبنان نیز در این دیدار اعلام کردند: منطقه هم اکنون شاهد درگیری جناح میانه روی و اعتدال با جناح افراطی و تکفیری است. اعضای این جمعیت همچنین بر ایستادگی در کنار ملت سوریه در مواجهه با تروریسم و افراطی گری تاکید کردند.

دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه سوریه و لبنان و پیامدهای ناشی از تفکرات وهابی در منطقه نیز گفتگو کردند.

کد N34534

وبگردی