آفتاب

مذاکرات ایران و 1+5 تا 7 صبح ادامه داشت/ عراقچی و اشمید هفته آینده دیدار می کنند

مذاکرات ایران و 1+5 تا 7 صبح ادامه داشت/ عراقچی و اشمید هفته آینده دیدار می کنند

عضور ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با اشاره به اینکه مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 تا 7 صبح در ژنو ادامه داشت، گفت: به احتمال زیاد هفته آینده جلسه‌ای بین بنده و خانم هلگا اشمید معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 ساعت 7 صبح امروز (سه‌شنبه) به وقت ژنو پایان یافت گفت که پیشرفت‌های خوبی حاصل شده البته برخی مسائل هنوز باقی مانده که باید در سطح سیاسی حل شود.

وی افزود: کارشناسان گزارش خود را به معاونان و مدیران سیاسی ارائه خواهند داد .

عراقچی تصریح کرد: به احتمال زیاد هفته آینده جلسه‌ای بین بنده و خانم هلگا اشمید معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: به هر حال کاری که کارشناسان باید انجام می‌دادند انجام شده و تبیین جزئیات اجرایی توافق و تقدیم گزارش به مدیران سیاسی نتیجه کار آنها بوده که در مجموع مثبت است.

بر اساس این گزارش حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ریاست هیئت ایرانی را در این دور از مذاکرات برعهده داشت.

این سومین بار است که کارشناسان ایران و 1+5 پس از امضای توافقنامه ژنو با عنوان طرح اقدام مشترک پشت میز مذاکرات می نشینن. کارشناسان در این مذاکرات در خصوص سازوکارهای اجرایی توافق ژنو بحث و تبادل نظر می کنند. قرار است یک روز مشخص به عنوان آغاز اجرای مذاکرات از سوی دوطرف تعیین شود.

مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5  در 28 آذر ماه  نیز در شهر ژنو برگزار شدو روز اول دی ماه برای تعطیلات کریسمس متوقف شد. این مذاکرات 18 آذر ماه نیز در وین برگزار شد و پس از 4 روز مذاکره به دلیل تحریم های آمریکا از سوی ایران متوقف شد.در پی دیدار کاترین اشتون و عباس عراقچی در بروکسل این مذاکرات با توافق طرفین و تأکید اشتون بر اینکه طرف مقابل و به ویژه آمریکا به تعهدات خود پایبند خواهد بود ادمه پیدا کرد.

کد N34452

وبگردی