آفتاب

کشته شدن 73 تن به دنبال درگیری‌های جدید در جمهوری دموکراتیک کنگو

کشته شدن 73 تن به دنبال درگیری‌های جدید در جمهوری دموکراتیک کنگو

دولت جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور در مبارزه مسلحانه شدیدی که باعث کشته شدن 70 شورشی و سه نیروی امنیتی شد، توانستند موجی از حملات هماهنگ در پایتخت و دیگر شهرها را دفع کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گمان می‌رود جوانان مسلح وفادار به کشیشی که هفت سال پیش جوزف کابیلا، رئیس‌جمهوری کنگو را در انتخابات به چالش کشید، به ایستگاه تلویزیون ملی، فرودگاه بین‌المللی و مقرهای ارتش حمله کردند.

یکی از سخنگویان دولت گفت، بیش از 70 تن از مهاجمان و سه تن از نیروهای امنیتی در این درگیری کشته شدند.

وی افزود: 39 تروریست دستگیر شده‌اند که دو تن از آنها به دلیل جراحت تحت درمان قرار دارند. در این درگیری‌ها 9 غیرنظامی نیز زخمی شدند.

الکساندر لوبا انتامبو، وزیر دفاع جمهوری دموکراتیک کنگو به خبرنگاران گفت: در حال حاضر وضعیت کاملا تحت کنترل و تحقیقات آغاز شده است. در حال حاضر ما باید بفهمیم که این مهاجمان چه کسانی بودند.

وی ضمن کوچک شمردن این حملات گفت: بسیاری از شهروندان کینشاسا، پایتخت جمهوری دموکراتیک کنگو حتی متوجه نشدند که اتفاقی افتاده است.

اما سازمان ملل اعلام کرد، نیروهایش به دنبال این درگیری‌ها، در کینشاسا، لوبومباشی و کیندو به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

مارتین نیسرکی، سخنگوی سازمان ملل گفت: نیروهای مستقر ما در فرودگاه بین‌المللی با افراد مسلح به مبارزه پرداختند. هیئت سازمان ملل در این کشور اقداماتی را برای تضمین امنیت کارکنان خود در نظر گرفته و نیروهایی را در این مکان‌ها به حالت آماده‌باش درآورده است.

انتهای پیام

کد N34402

وبگردی