آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

بصیرت یکی از راه‌های مهم شناسایی فتنه است

بصیرت یکی از راه‌های مهم شناسایی فتنه است

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: شناخت ابعاد مختلف فتنه 88 و حماسه 9 دی ضروری و دارای اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی، مهم ترین وظایف نیروی انتظامی را ایجاد امنیت در جامعه خواند و گفت: تامین امنیت یکی از مهم ترین امور در رشد و تعالی هر جامعه ای است و نیروی انتظامی نقش مهمی در تامین امنیت دارد.

نوری همدانی افزود: پیشرفت هر جامعه ای در گرو امنیت فکری و جانی است که در این باره نیروی انتظامی در برقراری امنیت موفقیت های خوبی را از خود نشان داده است.

وی در سخنان خود با گرامیداشت حماسه بزرگ 9 دی نیز تصریح کرد: 9 دی از ایام الله است و باید متن و محتوای این رویداد بزرگ مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا شناخت ابعاد مختلف حماسه 9 دی امری ضروری است.

این مرجع تقلید با تاکید بر شناخت فتنه‌ها خاطرنشان کرد: شناخت فتنه و عوامل مهم ایجاد آن می تواند مانع از تکرار این واقعه شود که در این زمینه جاه طلبی، حب مقام‌های دنیوی و هوس از عوامل مهم در ایجاد فتنه در جامعه به‌شمار می رود.

وی اظهار کرد: قرآن کریم همواره تاکیدات فراوانی بر شناخت فتنه و فتنه گران دارد، همان گونه که در صدر اسلام نیز فتنه در جامعه اسلامی وجود داشته و در حقیقت فتنه همان آمیخته شدن حق و باطل است که شناخت واقعی فتنه را دشوار می سازد و باید با بصیرت در صدد شناخت آن برآییم.

نوری همدانی بصیرت و آگاهی را یکی از راهکارهای مهم شناسایی فتنه خواند و گفت: شناخت فتنه موجب می‌شود مردم فریب دشمنان را نخورند و در جهت خنثی شدن فتنه‌ها تلاش کنند و اگر چه نیروهای مسلح وظیفه جلوگیری از فتنه‌ها را دارند اما باید با تدبیر و بصیرت در برابر فتنه ها ایستادگی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از کشورهای اسلامی اگر چه مردم علیه استکبار حرکت های مثبتی را انجام می دهند، اما همواره با فتنه مواجه هستند؛ زیرا عدم وجود رهبران دینی در این کشورها باعث می‌شود که با فتنه های مختلف مواجه شوند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: بیداری اسلامی در جهان موجب سقوط مستکبران جهانی می شود؛ زیرا انقلاب اسلامی ایران به عنوان ریشه اصلی قیام ها و بیداری اسلامی در جهان است که ان‌شاءلله زمینه ساز ظهور ولی عصر(عج) شویم.

وی تصریح کرد: امروز کشورهای غربی و آمریکایی‌ها به نام دموکراسی و آزادی با فتنه انگیزی در جهت غارت و چپاول به کشورهای دیگر حمله می کنند، همچنین دشمنان با زیبا جلوه دادن باطن فتنه، آن را در جوامع ترویج می کنند تا به اهداف شوم شان برسند.

نوری همدانی بیان کرد: اسلام، ولایت فقیه و مردم سه رکن اساسی انقلاب اسلامی است و رهبری با قدرت الهی و پشتیبانی مردم می توانند بر استکبار جهانی پیروز شوند.

انتهای پیام

کد N34383

وبگردی