آفتاب

عضو مجلس خبرگان: راه مقابله با فتنه همراهی با ولایت است

عضو مجلس خبرگان: راه مقابله با فتنه همراهی با ولایت است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: فتنه همیشه هست و راه خروج از آن، در درجه اول، همراهی با ولایت است، انتخاب مسیر، باید بر اساس کلام رهبری باشد، زیرا ایشان با فهم و شناخت کامل، ما را به راه درستی می‌برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی‌ماه در تالار حافظ در شیراز، گفت: باید ببینید که دشمن شما کیست و چه می گوید. شناخت دشمن، رمز بقا و کمال هر ملت است. باعث بدبختی است اگر دشمن از سخنان شما حمایت کند یا این‌که شما حرف دشمن را بر زبان جاری کنید.

وی با کالبدشکافی بروز فتنه 88 گفت: حادثه ای که حماسه 9 دی را رقم زد، در ادامه اتفاقاتی بود که پس از انتخابات سال 88 رخ داد. سران استکبار برای بهره برداری از فضای انتخابات، خود را از مدت ها پیش آماده کرده بودند تا از فرصت انتخابات، به عنوان تهدیدی علیه نظام استفاده کنند.

وی با اشاره به برنامه طولانی مدت دشمن برای ایجاد بی نظمی در انتخابات، اضافه کرد: برنامه ریزی دشمنان ما برای ایجاد این فتنه، یک سال و دو سال نبود. آنها به طور رسمی اعلام کردند که از سال 2003 میلادی، برنامه شان کلید خورد، یک پایگاهی اختصاصی در پنتاگون تشکیل شد و رئیس میز ایران، مسئولیت این قرارگاه را بر عهده گرفت. آنها از طریق فضای مجازی و مطبوعات، برنامه خود را پیش می‌بردند و برای ایجاد آشوب‌ها، افرادی را نیز به ایران فرستادند.

ایمانی افزود: اوج حرکت فتنه، در روز عاشورا بود که به عزیزترین و مقدس‌ترین باورهای ما بی حرمتی کردند. آنها به خیال خودشان، با این حرکت می‌خواستند قداست‌ها را بشکنند و زیر سوال ببرند و بعد برنامه دیگری را اجرا کنند، اما با پیش رفتن وقایع، مردم چهره واقعی شان را شناختند و حماسه 9 دی، پاسخی بود بر آنچه آشوبگران در روز عاشورا انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، در ادامه با نام بردن از موسوی و کروبی به‌عنوان اغفال کنندگان در فتنه، گفت: آنها با تحریک مردم موجب بی نظمی شدند. تا قبل از وقایع روز عاشورا، شاید راه برای بازگشت آنان وجود داشت. اما با وقوع حوادث روز عاشورا، کاندیداهای معترض باید از این اقدامات اعلام براعت می‌کردند که این کار را انجام ندادند و همه این اقدامات آشوبگرانه و بی‌حرمتی به ائمه اطهار، به پای آنان نیز نوشته شد.

وی با اشاره به سخنان امام علی(ع) در خطبه 92 نهج البلاغه، خاطرنشان کرد: فتنه همچون گردباد است. این گردباد در هر کجا که زمینه‌اش وجود داشته باشد فرود می‌آید، افراد را به سمت خود می‌کشد و با خود به هر جایی می برد. در فتنه، ابتدا حقیقت مشخص نیست و در زیر حرف‌های به ظاهر حق طلبانه، پنهان شده است. اما با گذشت زمان و با وقوع حوادث بعدی، اهداف باطل فتنه نمایان می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، برخورد با فتنه را نیازمند بصیرت و شناخت کافی دانست و گفت: طبق فرمایش حضرت علی(ع)، کسی که می‌تواند چشم فتنه را کور کند، یک رهبر بصیر و شجاع است. یعنی هم معرفت کافی برای تشخیص حق و باطل را داشته باشد و هم توانایی ایستادگی در مقابل آن را. رهبر با بصیرت، ریشه و کانون گردباد را شناسایی و با آن برخورد می‌کند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل رهبری در مسائل مربوط به حوادث سال 88، افزود: رهبری معظم انقلاب، با الگوگیری از امام علی(ع)، این جریان را خاموش و تمام توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد. ما دیدیم که رهبری در ابتدا به معترضین تذکر داد و آنها را نصیحت کرد. رهبری حتی برخلاف عرف سیاسی، با مسئولین ستادهای انتخاباتی جلسه گذاشت و حرف‌های آنان را شنید. رهبری نشان دادند که برای خاموش کردن فتنه، اتمام حجت لازم است.

امام جمعه شیراز، با اشاره به سال‌های اول انقلاب، بیان کرد: در زمان امام هم بنی صدر باعث ایجاد فتنه شد و درست همانند سال 88، آن زمان هم در روز عاشورا فتنه به نقطه اوج خود رسید.

ایمانی با اشاره به سخنان امام(ره) در خصوص فتنه بنی‌صدر و با بیان این‌که امام(ره) فتنه را بسیار خطرناک و مهم ارزیابی کرد، گفت: حال چگونه برخی افراد به دنبال امضا جمع کردن برای آزادی فتنه گران هستند؟ چگونه کسانی در دانشگاه ها به دنبال حمایت از آنها هستند؟ با چه دلیل و بهانه‌ای این کار را می کنند؟ مجرم را چگونه می توان آزاد گذاشت؟ می بینید که رهبرمان تا چه اندازه تنهاست؟ این همه هجمه رسانه ای بر علیه رهبری و در انتقاد از او را می بینید؟

ایمانی تاکید کرد: باید در هرکاری حد و حدودی داشت و مرز ما احکام دین و قانون است، این را اضافه می کنم که هر کسی در صحنه نبرد میان حق و باطل، ساکت بنشینند و خود را کنار بکشد و چیزی نگوید، گناه بزرگی مرتکب شده است. دشمن هم اکنون نیز در حال برنامه ریزی است. می خواهند فتنه را توهم جلوه دهند، می خواهند حماسه 9 دی را از ارزش بیاندازند، می دانند که آگاهی رهبری، همه نقشه هایشان را خراب کرده است. دشمن در حال برنامه ریزی برای نفوذ افراد خود به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است. باید بیدار و هشیار باشیم.

انتهای پیام

کد N34339

وبگردی