آفتاب

تقوی: 9دی نشان داد ملت ایران رهبر خود را هرگز تنها نمی گذارد

تقوی: 9دی نشان داد ملت ایران رهبر خود را هرگز تنها نمی گذارد

اصفهان - ایرنا- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به نقش مردم در مقابله با فتنه 88 گفت: مردم ایران در صحنه های مختلف نشان دادند که هرگز رهبر خود را تنها نمی گذارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈسیدرضا تقویˈ شامگاه دوشنبه در مراسم ˈ صراط صبح سعادتˈ در مهدیه اصفهان به ایستادگی مردم ایران اسلامی بر سر آرمان های امام (ره) و انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ملت ما هیچگاه فریفته دشمنان دین نشدند.

وی به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 اشاره کرد و گفت: عملکرد فتنه گران نشان داد آنها به هیچ مبنایی پایبند نیستند و حتی به عزاداران و امام حسین (ع) هم هتک حرمت کردند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهارکرد: حضور حماسی و عاشورایی مردم ایران در راهپیمایی 9 دی آنان را از صحنه بیرون و فتنه را سرکوب کرد.

وی با انتقاد از کسانی فتنه را سوء تفاهم های سیاسی عنوان کردند، تصریح کرد: این افراد با چه توجیهی می توانند جواب کشته شدگان این حوادث را بدهند.

وی با اشاره به حمایت نخست وزیر رژیم صهیونیستی از فتنه گران گفت: متاسفانه این افراد در برابر رهبری جامعه بر طبل ابطال انتخابات کوبیدند و زیر بار قانون نرفتند.

حجت الاسلام تقوی افزود: این قانونی که افراد از پذیرش آن سربرتافتند همان معیاری بود که بر اساس آن در انتخابات شرکت کردند.

وی تاکید کرد: سکوت خواص در حوادث فتنه سال 88 هم ناشی از عافیت طلبی آنها بود.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور همچنین به درگذشت مرحوم ˈسید اکبر پرورشˈ اشاره و معلمی را یکی از ویژگی های بارز وی بیان کرد و گفت: در ایام ماه صفر معلمی به تمام معنا از جامعه ما رخت بربست.

وی با اشاره به حضور مرحوم پرورش در دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی افزود: در این دو دوره در مجلس با وی همکار بودم و از نزدیک دلسوزی های او را برای نظام و مردم درک کردم.

وی همچنین به دورانهای مختلف زندگی امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: این امام همام بخشی از زندگی خود را در کنار رسول خدا (ص) و پدر بزرگوارش حضرت علی (ع) سپری کردند.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به شهادت حضرت علی (ع) در سال 40 هجری اظهارکرد: پس از شهادت ایشان امام حسن مجتبی (ع) حدود 10 سال مسند امامت شیعیان را برعهده داشتند.

وی به فتنه های گروههای مختلف در دوران امام علی (ع) اشاره کرد و ادامه داد: امام حسن (ع) در این دوران نقش اساسی و تاثیرگذار ایفا کردند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با بیان اینکه برخی از مشکلات دوران جنگ به بعد از پایان آن منتقل می شود، تاکید کرد: امام حسن مجتبی (ع) در دوران زعامت خود با مشکلات عدیده ای مواجه بودند.

پ/7134/1011 ** 1917
کد N34188

وبگردی