آفتاب
موحدی کرمانی در مراسم عزاداری موتلفه:

مردم ما توبه را می پذیرند اما گردانندگان فتنه هنوز توبه نکرده اند

مردم ما توبه را می پذیرند اما گردانندگان فتنه هنوز توبه نکرده اند

مراسم سوگواری اولین شب ایام عزاداری پایانی ماه صفر و همچنین مراسم ختم و بزرگداشت زنده یاد سید علی اکبر پرورش در موسسه شهدای موتلفه و با حضور اعضای حزب موتلفه اسلامی و چهره های سیاسی کشوربرگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر بعد از مداحی و همچنین تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط محمد رضا پورزرگر قاری بین المللی قرآن آیت الله موحدی کرمانی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی ضمن تسلیت ایام سوگواری رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع)  سخنان خود را با اشاره به حماسه 9 دی ماه آغاز کرد.

امام جمعه موقت تهران  یادآور شد: به تعبیر مقام معظم رهبری این روز در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ثبت شد. مردم ایران در این روز نشان دادند آگاه، بیدار، بصیر و دشمن شناس و خطرشناس هستند. آنها قیام کردند در مقابل حرکتی بسیار زشتی که باعث خوشحالی بیگانگان و کف زدن آنها و همچنین جسارت و اهانت ضد انقلاب شد.

آیت الله موحدی کرمانی  با بیان اینکه گردانندگان این کار زشت و شنیع عقب نشینی نکردند تصریح کرد: آنها برنامه هایشان به گونه ای بود که گویی همراه این حرکت هستند اگر آنها از چنین اقدامی متنفر بودند چرا این تنفر را ابراز نکرده و عقب نشینی نکردند چرا وقتی که دشمنان داخلی و خارجی این کار را برنامه ریزی می کردند آنها اعلام نکردند که جدا از این برنامه ریزی و اقدام هستند چرا تا این لحظه عقب نشینی نکردند؟

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که من بدنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی هستم. ایشان با بیان این جمله گفتند که گردانندگان آن حرکت شنیع می توانند توبه کنند و مردم خوب ما توبه آنها را می پذیرند زیرا خداوند در توبه را باز کرده است اما متاسفانه هنوز که هنوز است آنها نه متنبه شده اند و نه احساس ندامت کرده اند.

وی گفت: گردانندگان آن صحنه شنیع که بالاترین اهانت به امام حسین(ع)، عزاداران حسینی و امام خمینی (ره) بود و همچنین دهن کجی به مردم انقلابی و خانواده شهدا نیز بود چیزی نگفتند که مردم، آنها را حُر بار بپذیرند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مردم در 9 دی وفاداری خود را با امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی ایران و ولایت فقیه نشان دادند.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه سخنان خود به دلایل رسالت انبیاء در این جهان پرداخت .

آیت الله موحدی کرمانی در توضیح شیوه های پیامبر اکرم در هدایت مردم گفت: رسول اکرم در ابتدا سعی فرمود مردم را با خدا آشنا کند. ایشان برنامه های فردی، زندگی خانوادگی و اجتماعی، برنامه های سیاسی، اقتصادی و نحوه برخورد با دوستان و دشمن را بر پایه اصل توحید قرار دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دومین روش پیامبر این بود که در 13 سالی که در مکه حضور داشتند با وجود اذیت های مشرکین در مقابل خواسته ضعفا که از پیامبر می خواستند به مشرکین واکنش نشان دهند می گفتند فعلا وقت جهاد نیست پس چاره ای جز صبر نداریم ایشان در این 13 سال به انسان سازی پرداختند.

وی اظهار داشت: سومین برنامه پیامبر هجرت ایشان از مکه به مدینه بود. ایشان پس از این هجرت از یاران خود خواستند که به مدینه هجرت کنند هجرتی که در آن انسانها خانه، کاشانه و زندگی خود را رها کردند و خود را به پیامبر رساندند این اقدام بزرگترین ایثار بود. انصار و یاران پیامبر ایمان داشتند و به همین دلیل مشرکین با تمام اقدامات خود یارای مقابله با یاران پیامبر را نداشتند.

امام جمعه موقت تهران گفت: چهارمین برنامه پیامبر برای اصلاح جامعه استفاده از برنامه تدریجی بود یعنی اینکه پله پله دست مردم را گرفتند  و آنها را بالا بردند.

درباره نزول احکام هم موضوع تدریجی بودن رعایت شده است. روش دیگر پیامبر اکرم برای اصلاح جامعه این بود که ایشان پزشک جامعه بودند و در معالجه بیماران معالجات متنوعی داشتند. پیامبر در عین حال که برای جمع سخنرانی می کردند با تک تک مردم نیز در ارتباط بودند. ایشان جامعه را معالجه ریشه ای می کردند. ریشه تمام گناهان شرک است و برای اصلاح جامعه باید ریشه را از بین برد و پایه های توحید را در دلها بنا کرد.

آیت الله موحدی کرمانی در این بخش از سخنان خود به ذکر مقاومت امام خمینی (ره) در مقابل شکل گیری مجلس با دستور شاه در دوران طاغوت اشاره کرد و گفت: امام می فرمود برای تشکیل مجلس باید شاه فرمان دهد در حالی که ما شاه را قبول نداریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هیات ایرانی مذاکره کننده با 1+5 نیز باید انقلاب، عزت انقلاب و اسلام و دستاوردهای انقلاب را حفظ کنند. مبادا در مذاکرات یکی از این مبانی ارزنده آسیب ببیند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیامبر انسانهای را که در ظلمت گرفتار هستند از ظلمت بیرون می آورد افزود: جوانی که گرفتار شهوت است در ظلمتی گرفتار شده که چیزی را نمی بیند ما باید انسانها را از ظلمت بیرون بیاوریم.

به گزارش خبرنگار مهر در مراسم ختم مرحوم  پرورش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری، دارابی معاون سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، انواری رئیس کمیته امداد امام(ره)، حجت الاسلام حجازی از دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله خزعلی و حاج باقری وزیر سابق آموزش و پرورش از جمله چهره های حاضر در جلسه بودند.

 

کد N34102

وبگردی