آفتاب
محمد رضا خاتمی ددر جمع خبرنگاران:

از قالب جبهه اصلاحات برای حضور در انتخابات استفاده می‌کنیم

از قالب جبهه اصلاحات برای حضور در انتخابات استفاده می‌کنیم

ما از هر کاری که منجر به تقویت تحزب در ایران شود، حمایت می‌کنیم/ما همیشه در هر انتخاباتی فعال بوده‌ایم.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که شما در برای انتخابات آتی از چه ساز و کاری استفاده خواهید کرد، گفت: ما از قالب جبهه اصلاحات برای حضور در انتخابات استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا خاتمی در حاشیه مراسم ختم مادر محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران در خصوص فعالیت‌های دولت در حوزه احزاب گفت: ما از هر کاری که منجر به تقویت تحزب در ایران شود، حمایت می‌کنیم.

وی در خصوص دعوت وزارت کشور از احزاب گفت: این اقدام مثبتی بود که امیدواریم تداوم یابد، به شرط آنکه دولت از احزاب واقعی حمایت کند و کار‌ها را به آن‌ها بسپارد.

نائب رئیس مجلس ششم در پاسخ به سوال اینکه ارزیابیتان از اینکه گروه‌هایی مانند جبهه پایداری مجوز برای فعالیت ندارند گفت: معتقد هستم اصولا یک حزب یا رسانه برای فعالیت نیاز به مجوز ندارد براساس قانون اساسی احزاب می‌توانند فعالیت بکنند اما در قانون احزاب آمده است گروهایی که می‌خواهند از حمایت دولتی برخوردار شوند باید از وزارت کشور مجوز بگیرند و این به معنای نیازمند مجوز بودن نیست.

وی با بیان اینکه نداشتن مجوز از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به معنای غیرقانونی بودن فعالیت یک حزب اظهار داشت: پیش از این ما گروه‌هایی داشته‌ایم که از هیچ نهادی مجوز نگرفته‌اند و می‌توان به جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد.

خاتمی در خصوص اظهارات اخیر سعید حجاریان درباره انحلال مجلس گفت: من فکر نمی‌کنم آقای حجاریان این حرف را زده باشند و اگر چنین صحبتی را گفته باشد من این حرف را نمی‌پسندم، چون تاریخ نشان داده است که دیکتاتوری فردی بسیار مضر است.

وی ادامه داد: در مجلس دستچین شده‌ای مانند مجلس نهم شاهد افرد خوبی مانند آقای مطهری هستیم.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که شما چندی پیش گفتید که از حقتان در سال ۸۸ گذشته‌اید،خاطرنشان کرد: ما از حقوق شهروندیمان و حق اعتراض و همچنین در صورتی که خطاکار بودیم حق محاکمه عادلانه محروم شدیم و ما از این تضییع حق گذشتیم و حتی ظلم‌هایی که به ما شد نیز از آن گذشته‌ایم.

خاتمی در خصوص فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس گفت: ما همیشه در هر انتخاباتی فعال بوده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که شما در برای انتخابات آتی از چه ساز و کاری استفاده خواهید کرد، گفت: ما از قالب جبهه اصلاحات برای حضور در انتخابات استفاده خواهیم کرد.

 

کد N34079

وبگردی