آفتاب

حسین مظفر: ایستادگی مردم ایران، دشمنان را عصبانی کرده است

حسین مظفر: ایستادگی مردم ایران، دشمنان را عصبانی کرده است

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی تمامی توطئه‌ها بر ملت ایران را علیه اسلامیت، مقبولیت و جمهوریت نظام دانست و گفت: فتنه 88 در استمرار این توطئه‌ها در ظاهر اعتراضی به تقلب در انتخابات بود اما در باطن نقشه‌ای شوم براندازی نظام با انقلابی مخملی بود که با بصیرت و هوشیاری مردم و تدابیر حکیمانه رهبر نقشه شوم دشمنان بر آب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، حسین مظفر در همایش بزرگ بصیرت و میثاق با ولایت در شهرکرد به تشریح شکل‌گیری و پایه‌گذاری نظام اسلامی ایران در سال 57 پرداخت و اظهار کرد: نظام اسلامی ایران در اوج حاکمیت دو نظام منحط و فاسد لیبرالیسم غربی و شرقی بر روی کار آمد و تمام معادلات جهان را بر هم زد.

وی فرهنگ غربی در شرق و غرب را دو لبه قیچی برای قطع کردن ارزش‌های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نظام‌های حاکم در جهان غرب و شرق در راستای از بین بردن و قطع کردن اسلام و ارزش‌های دینی در جهان تلاش می‌کردند.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای جدا کردن دین از سیاست خاطرنشان کرد: جامعه جهانی دین را عامل سکولاری شدن سیاست‌ها و کشورها معرفی می‌کرد و به شدت با ورود دین و اسلام به عرصه سیاسی و اجتماعی جهان مخالف بود.

نماینده مردم تهران در مجلس، انقلاب اسلامی را حاکم کننده ارزش‌های الهی در جهان توصیف و خاطرنشان کرد: در سال 57 انقلابی به دست امام خمینی(ره) و به پشتیبانی ملت ایران با محوریت اسلام و حاکم کردن ارزش‌های اسلامی در گوشه‌ای از جغرافیای جهان شکل گرفت و نظامی سیاسی بر اساس معنویت و اسلام در جهان به وجود آمد. این نظام در استمرار نظام امامت و ولایت الهی شکل گرفته است و در راستای تحقق رسالت‌های انبیا و ائمه معصومین(ع) در تمام عرصه‌های داخلی و خارجی تلاش خواهد کرد.

وی به مظلومیت ائمه معصومین(ع) در زمان حیات‌شان اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) خط و وظیفه رسالت و نبوت در دست امامت و ولایت قرار گرفت، اما متاسفانه این حاکمیت توسط افراد جاهل غصب شد و حکومت ائمه(ع) در مسیر خلافت قرار گرفت و جامعه از وجود ائمه معصومین بی‌بهره و محروم شد.

وی انقلاب اسلامی را احیاء کننده خط ولایت و امامت دانست و تصریح کرد: نعمت بزرگ و باعظمت امامت و ولایت با حاکمیت نظام اسلامی ایران در جامعه احیاء شد و خط امامت و ولایت جان تازه در کالبد نظام به راه انداخت.

مظفر با بیان این‌که «در غبیت امام زمان(عج) نظام اسلامی بی‌پناه و رهبر نخواهد بود» ولایت فقیه را آیینه تمام نمای ولایت و امامت در نظام اسلامی دانست.

وی مشروعیت و مقبولیت را دو اصل مهم در شکل‌گیری نظام و حکومت برشمرد و گفت: در اسلام و آموزه‌های دینی مشروعیت یک نظام به واسطه حاکمیت ولایت و امامت محقق خواهد شد و حکومت با نداشتن آن هیچ ارزش و جایگاه اسلامی نخواهد داشت.

وی مردم را موجب قوام و پایداری ریشه‌ها و پایه‌های نظام دانست و تصریح کرد: مردم با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خود تجلی بخش اهداف نظام اسلامی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و مایه قوام و پایداری نظام در تمام عرصه و در مواجه با مشکلات هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «مقبولیت نظام توسط حمایت‌ها و ایستادگی مردم محقق می‌شود» خاطرنشان کرد: به طور قطع مشروعیت و عینیت بخشیدن به یک نظام از طرف خداوند متعال خواهد بود و مقبولیت و استحکام آن به پشتوانه ایستادگی و مقاومت مردمی رقم خواهد خورد.

وی گفت: حضور مردم در تمام عرصه‌ها و همچنین حساسیت و موقع‌شناسی آن‌ها استمرار و پویایی را در نظام به وجود خواهد آورد و از انزوا و فروپاشی آن جلوگیری خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ اسلامیت و جمهوریت در ایران این دو اصل را ضامن بقا و استمرار کشور دانست و اظهار کرد: اسلامیت در ایران مشروعیت آن را حفظ خواهد کرد و جمهوریت متضمن مقبولیت و بقای آن در تمام دوران خواهد بود و این دو مکمل هم دیگر برای رسیدن به رشد و توسعه هستند.

مظفر اسلامیت و جمهوریت را بن مایه‌های اصلی نظام دانست و بر حفظ و استمرا این دو اصل مهم و اساسی تا رسیدن به اهدف بالا و با عظمت تاکید کرد.

وی به نقش جمهوریت در نظام ایران اشاره و خاطرنشان کرد: جمهوریت در کالبد و ساختار نظام تجلی و نمود پیدا می‌کند که تلفیق آن با اسلامیت گوهر درخشانی را در میان نظام‌های مستکبر و توخالی به وجود می‌آورد و آن را از این نظام‌ها تفکیک می‌کند.

وی دموکراسی و مردم‌سالاری در ایران را بی‌بدیل و تحسین‌برانگیز دانست و افزود: خداگرایی، دموکراسی و مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی در اوج شکوفایی و برجستگی قرار دارد و یک نمونه و الگوی بی‌بدیل در میان نظام‌های جهانی است.

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ هشت ساله دفاع مقدس خاطرنشان کرد: پدران و مادران این کشور فرزندان خود را در راه تحقق اسلامیت و جمهوریت نظام فدا کردند و لحظه‌ای در برابر استعمار و استکبار آرم نگرفتند و تمام هستی خود را فدا کردند.

وی ولی فقیه را حجت خدا بر روی زمین توصیف کرد و گفت: اعتقاد و باور دینی و اسلامی ما بر این اساس است که در زمان غیبت امام زمان (عج) حجت و نائب او در بین مردم ولی فقیه است و اطاعت از او اطاعت از دستورات الهی و دینی است.

وی به سخن امام خمینی(ره) در بیان جایگاه و عظمت ولی فقیه اشاره و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بارها تاکید کردند که پشتیبان ولی فقیه باشید تا نظام آسیب نبیند؛ چراکه امنیت و سلامت شما در بستر این حبل المتین الهی حفظ خواهد شد و هیچ خطری کشور را تهدید نخواهد کرد.

مظفر به برخی از اظهارت و اعترافات دشمنان در ارتباط با جایگاه ولی فقیه در نظام اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان و رسانه‌های غربی، شیعه را به پرنده‌ای تشبیه کردند که حصار و محافظ آن ولایت فقیه است و همواره از صدر انقلاب تاکنون با او همراه بوده و به واسطه او هیچ آسیبی به اسلام نرسیده است.

وی با بیان این‌که «دشمنان از براندازی نظام منصرف شدند» تصریح کرد: دشمنان در اعترافات خود اظهار کردند که با حضور ولی فقیه در جامعه براندازی نظام غیرممکن خواهد بود و باید روش جنگ و مبارزه را تغییر داد و فشارها را بر ملت تحمیل کنیم شاید آن‌ها از ولایت خسته شوند.

وی با تاکید بر این‌که «ملت و رهبری به دشمنان باج نخواهند داد»، خاطرنشان کرد: برخی در فتنه 88 به دنبال باج‌گیری و تحت فشار گذاشتن ولایت فقیه و مردم بودند اما مردم با حضور حماسی خود در نهم دی دشمن و فتنه‌گران را محو کردند.

این نماینده مجلس مساله هسته‌ای را بهانه‌ای برای فشار و تحریم علیه ملت ایران دانست و گفت: دشمنان و در راس آن‌ها آمریکا به بهانه بمب هسته‌ای تحریم‌ها و فشارها را بر کشور تحمیل کرده‌اند، اما آن‌چه آن‌ها را عصبانی و خشمگین کرده؛ اتکاء و ایستادگی ایران بر روی پای خودش است.

وی با تاکید بر حفظ اقتدار و عظمت نظام در همه عرصه‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظام اسلامی الگویی برای تمامی کشورهای منطقه به ویژه ملت‌های مسلمان شده است و این مساله دشمنان را به شدت عصبانی و نارحت کرده است. ملت ایران همچون صخره در برابر دشمنان ایستاده است؛ این ایستادگی و پایداری به برکت وجود ولی فقیه و حاکمیت دینی است.

وی فتنه88 را قیامی علیه اسلامیت و جمهوریت نظام دانست و خاطرنشان کرد: تمامی توطئه‌ها و فشارها بر ملت ایران در طول 35 سال اخیر بر علیه اسلامیت، مقبولیت و جمهوریت نظام بوده و فتنه 88 نیز استمرار این فشارها و کینه ورزی‌ها بود. در فتنه 88 فضا آن‌چنان غبارآلود و حق و باطل در هم آمیخته شد که فتنه در ظاهر اعتراضی به تقلب در انتخابات بود اما در باطن انقلابی مخملی برای براندازی نظام بود که خواص این توطئه را تشخیص ندادند اما عوام با جلوداری در این عرصه و حضور گسترده در حماسه 9 دی نقشه شوم دشمنان را نقش برآب کردند.

مظفر روشنگرهای، تدابیر و مواضع رهبری در فتنه 88 را تحسین برانگیز دانست و گفت: روشنگری و تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب چهره واقعی دشمنان را برای مردم آشکار کرد و حماسه نهم دی در ادامه آن خلق شد.

وی هم‌چنین فتنه 88 را استمرار فتنه‌های قبلی دانست و گفت: این فتنه نسبت به فتنه‌های دیگر پیچیده و حساس‌تر بود؛ چراکه حق و باطل در هم آمیخته شده بود و شناخت راه صحیح با بصیرت و هوشیاری بالا امکان‌پذیر بود که متاسفانه برخی از خواص در شناخت مسیر صحیح باز ماندند. بصیرت و حضور به موقع مردم در پشتیبانی از اسلام و ولایت موجب قوام و پایداری اسلام شد و حماسه نهم دی همچون برگ زرینی در تاریخ نظام ماند.

وی شناخت صحیح حق و باطل، بصیرت و هوشیاری به موقع، حق وباطل را معیار شناخت حقیقت قرار دادن و پرهیز از فردمحوری، نعمت ولایت و پشتیبانی از آن، حضور به موقع نخبگان و فعالان سیاسی و دینی در عرصه فتنه، بصیرت‌افزایی برای جوانان را از مهم‌ترین عبرت‌های 9 دی برشمرد.

انتهای پیام

کد N33983

وبگردی