آفتاب

ضربه شست مالکی به القاعده

ضربه شست مالکی به القاعده

تسنیم نوشت:

نخست‌وزیر عراق با اشاره به عملیات نظامی مشترک ارتش و نیروهای پلیس در استان الانبار اعلام کرد که عملیات نظامی در استان الانبار بزرگترین ضربه علیه القاعده عراق محسوب می شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری دولتی کویت "کونا"، نوری المالکی نخست وزیر عراق اعلام کرد که "عملیات نظامی در استان الانبار بزرگترین ضربه علیه القاعده عراق محسوب می شود".
نوری المالکی در دیدار با یک هیات عشایری تاکید کرد که "عملیات نظامی الانبار وحدت مردم عراق با نیروهای ارتش را نشان می دهد و این عملیات بزرگترین ضربه به القاعده به شمار می آید که باعث شده آنها پایگاه های خود را از دست بدهند.
نخست وزیر عراق در ادامه افزود: فداکاری‌های سربازان عراقی امنیت را محقق کرد و زمینه مناسب برای ایجاد تحول اقتصادی و فعالیت شرکتهای خارجی در زمینه عمران و آبادانی را فراهم کرد و این نیروها به دلیل فداکاری‌های بزرگشان در دفاع از دولت و ملت عراق شایسته تقدیر و تکریم هستند.
دولت عراق در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای پلیس و ارتش عراق امروز در عملیاتی مشترک به مواضع و پایگاه های القاعده حمله کردند.
گفتنی است که این عملیات بر خلاف عملیات‌های قبلی در میدان وسیعی صورت گرفت که صحرای الانبار با مساحتی نزدیک به یک سوم مساحت عراق را شامل می‌شود. این صحرا در سه کشور سوریه، اردن و عربستان نیز ادامه پیدا کرده است و در داخل عراق، 7 استان عراق یعنی نینوا، صلاح الدین، کربلاء، بابل، بغداد، نجف و المثنی را در بر می‌گیرد.
گفته می‌شود که بخش زیادی از گروه‌های تروریستی و کمک‌های مالی و لجستیکی طی 10 سال گذشته از طریق این منطقه وارد عراق می‌شدند.
منابع خبری عراق و برخی از رسانه های غربی در گزارشی اعلام کردند که اوضاع امنیتی در استان الانبار پس از آن تشدید شد که ارتش عراق شنبه گذشته با عشایر مسلح در شهر الرمادی استان الانبار درگیر شد و نیروی های امنیتی در حین این درگیری ها "احمد العلوانی"، نماینده پارلمان عراق را بازداشت کردند.
وزارت کشور عراق ضمن تکذیب گزارش برخی رسانه ها درباره حمله نیروهای ارتش به میادین تحصن ها در الرمادی اعلام کرد که در پی حمله عناصر القاعده به یکی از ایست‌های بازرسی پلیس، عشایر با این عناصر تروریستی درگیر شدند.
در این بیانیه آمده است که آنچه اتفاق افتاده، درگیری عشایر با عناصر تروریستی القاعده است این درگیری بعد از حمله این تروریست‌ها به یکی از ایست های بازرسی اداره پلیس الانبار بود.

5252

کد N33958

وبگردی